Blandede bolcher - eller hvad er nyt?

I denne uge har den indtil videre udelukkende stået på træning hjemme, eller i hvert fald på egen hånd.

I mandags havde Sebastian fødselsdag, så der var Selma og jeg ikke til foundation hos Johanna, men vi har selvfølgelig læst på lektien, og vi er begyndt på indlæringen af hhv. slalom og twist.
Begge øvelser besluttede jeg at shape ind, og jeg blev virkelig overrasket, da jeg på under 3 minutter havde en slalom uden brug af håndtegn! Selvfølgelig er den ikke perfekt, men det er vildt, så stærkt det gik, og jeg er sikker på, den nok skal blive god, ligesom vi nok skal få fat verbalt signal på ret hurtigt. Twisten påbegyndte vi i går, og selvom det ikke gik nær så stærkt med den, så gik det da ganske hæderligt.

I går var jeg ude og gå asfaltspor med Selma: 460 meter på tør krondyrklov og en liggetid på ½ time.
Det gik igen rigtig fint, men Selma er begyndt at have lidt travlt i knækkene, så hun går nogle gange for langt. Men heldigvis retter hun ind og finder selv tilbage, når jeg står stille. 
Jeg tænker, at det måske i virkeligheden er for nemt, for hun styrter af sted (helst i galop, hvis hun kan komme af sted med det) så næste gang vil jeg prøve at lave et kortere spor, som jeg lader ligge 1 time for at se, hvordan hun reagerer på det. 
Men uanset hvad er jeg superstolt af min lille stjerne - hun er SÅ god og dygtig.




Ellers har den stået på træning til færdighedsprøve 3, som Molly og jeg skal op i på søndag, når DAF holder HTM-konkurrence. Jeg synes, træningen går fint hjemme, så det håber jeg også, den gør, når vi kommer ud på søndag. Desværre har jeg ikke nået at generalisere øvelserne, og de er kun trænet i stuen, men jeg satser på, det går fint alligevel.

I dag tager vi revanche, når vi skal til træning på hvalpeholdet hos Aino og Du og din HUND. Vi har to gange tilbage på det hold, og planen var egentlig, at Selma og jeg skulle starte op på trin 2 direkte efter hvalpeholdet, men vi har i stedet valgt at starte på et jagtmix-hold, også hos Aino. Planen er, at vi på et tidspunkt skal have en brugsprøve, så vi må jo hellere komme i gang med jagtgrundtræningen. Det hold glæder jeg mig meget til - jeg tror, det bliver rigtig godt.

På lørdag starter vi til tricks hos Anja og Aktivthundecenter.dk - først skal Selma og jeg træne 1 time, og derefter skal Molly og jeg træne 1 time. Med Selma er det målrettet mod de tricks, der er i Færdighedsprøverne, mens det med Molly er målrettet mod de tricks, jeg skal bruge i mit FS2 program.
Det glæder jeg mig rigtig meget til at komme i gang med - både fordi jeg elsker tricks-træningen, men også fordi, jeg så målrettet kommer i gang med at træne på FS2 programmet med Molly, og jeg får taget hul på den del af træningen med Selma. Som bonus håber og tror jeg, at foundation hos Johanna og tricks-træningen hos Anja vil supplere hinanden godt.

Søndag står den som sagt på Færdighedsprøve 3 med Molly, og der vil jeg benytte mig af lejligheden til at tage Selma med, så hun kan vænne sig til miljøet. 
Samtidig er jeg så heldig, at Svetlana kommer og tager i billeder, og da hun har en idé til et nyt coverbillede med både mig og begge hundene, har hun spurgt, om jeg vil lege med - det bliver så spændende!


Kommentarer

Populære opslag