Bare jeg havde flere timer i døgnet OG vandt i Lotto...

Døgnet har for få timer...
Arbejde griber forstyrrende ind i fritiden...
Bare jeg kunne...
Jeg gad godt...
Hvis jeg bare havde råd til...

Ganske enkelt: Jeg har for få timer i døgnet, ikke råd og alt, alt for meget, jeg gerne vil! Det er næppe et ukendt fænomen for ret mange, men noget jeg har tænkt meget over her på det sidste, hvor jeg har forsøgt at finde ud af, hvad det primære fokus skal være med hver hund. Og om der overhovedet SKAL være et primært fokus. Og hvis der skal det, hvor meget kan så være sekundært?

Det er svært, når man vil det hele, og når begge hunde faktisk er rigtig gode til alle de ting, jeg gerne vil med dem. Havde det nu været sådan, at de bare ikke var ret gode til X, så ville det (måske?) være nemmere at sige, ok så koncentrerer vi os udelukkende om Y. Men sådan er det jo ikke, og når jeg samtidig synes, det hele er vildt sjovt, så er det ikke nemt hverken at vælge eller prioritere. Og dog..,

Der er ingen tvivl om, at Selmas absolut primære beskæftigelse er schweissspor, og sådan skal det (efter planen) blive ved at være. Meeen der er jo også perioder, hvor der trænes knapt så meget spor, og der er ikke prøver halvdelen af efteråret og hele vinteren, så der skal vi jo også lave noget... Så der må det blive freestylen, som jeg glæder mig til at debutere med hende i. Ok, det må være det sekundære så. Fint, så er det på plads!
Men jagttræningen er jo også vildt sjov! Og det er planen, at Selma skal til en brugsprøve på et tidspunkt...
Og Nose work vil jeg også gerne introducere hende for - det er jo også sjovt, og det går godt i spænd med sportræningen.

Da jeg i den forgangne uge fulgte med i OEC i HTM i Østrig, var jeg helt syg efter at komme ud over stepperne med mit FS klasse 2 program, og det er jeg egentlig stadig - her er det bare et spørgsmål om, at jeg udelukkende træner alene, fordi jeg ikke lige har råd til flere kurser, og derfor er der ikke samme målrettethed, som hvis jeg skal stå til regnskab for min træning fra gang til gang. Molly og jeg har i dén grad fundet vores ting i freestylen, og der bliver vi.
MEN hun er også vildt god på schweissspor, og der er vist ikke længere nogen tvivl om, at jeg brænder for den del. "Problemet" her er bare, at næste prøve, der er 1000 meter/20 timer koster 850 kr at stille i, og det er godt nok mange penge, når der igen er så meget, jeg gerne vil, og jeg samtidig ikke kan "bruge den" til noget, da Molly ikke har stamtavle. Derfor kommer kræfterne ikke til at blive lagt der. Hun elsker at gå spor, hun er god til det, og hun skal have lov, men ofte bliver det genbrugsspor, da jeg i det regi lægger energien i Selmas træning.
Nose worken er Molly også vildt god til, og der skal vi også snart på et kursus for øvede, så vi kan komme videre der. Og der kan vi godt gå til konkurrencer, og måske ovenikøbet være med fra starten, når konkurrencerne bliver officielle i 2017.

Nøj, det er ikke nemt!! Men ok, det ER vel i og for sig et luksusproblem ikke at kunne vælge, fordi det hele er sjovt, og fordi hundene er gode til det hele.

P.S. Det er vist held i uheld, at jeg har måttet lægge agilityen på hylden pga problemer med lænden.

P.P.S. Eftersom der er hhv dommer- og instruktørplaner på HTM- og sporsiden, ender det måske nok med, at det tipper til den side, og der kommer mest fokus på de to grene.

P.P.P.S Det der med at læse flere bøger, bage flere kager, gå mere i haven osv tager vi en anden dag...

Kommentarer

  1. Hahaha....velkommen i "jeg vil det hele" klubben :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Conni! :-D Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes om det medlemskab... ;-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag