Everything happens for a reason

Jeg tror på, at der er en mening med alting, selvom den til tider kan være svær at få øje på... Jeg tror på, der er en grund til, at tingene sker - eller ikke sker... Der er noget, jeg skal lære, noget jeg skal acceptere, noget jeg skal, ikke skal eller noget helt andet.
Det betyder ikke, at jeg ikke bliver sur, skuffet, ked af det, irriteret eller noget helt femte, og jeg finder bestemt heller ikke altid meningen i det, der nu sker eller ikke sker, men jeg vælger selv, hvordan jeg reagerer på det, der sker.
Jeg har to valg: Enten kan jeg blive ved at være sur, skuffet, ked af det eller hvad jeg nu er, eller også kan jeg acceptere, at det er sådan, det er, og derfra kan jeg skabe en god dag.

I dag er sådan en dag, hvor jeg er i fuld gang med at skabe en god dag for mig selv, og det går faktisk ret godt!
Jeg skulle have været til Nose Workprøve i Rønde, men af forskellige årsager har jeg måttet aflyse - det er ingens skyld, der er ingen at bebrejde, sådan er det bare. Indrømmet: Jeg havde glædet mig rigtig meget, og jeg var både skuffet og trist over det en kort overgang, men jeg besluttede, at i dag skulle være en god dag, og det er det uden tvivl - helt ægte god og ikke bare påtaget god. Jeg har ikke prøvet at overbevise mig selv eller andre om noget, men jeg har besluttet, at jeg ikke gider "spilde" min dag på at ærgre mig - jeg vil have en god dag, en god weekend, for den kommer ikke igen. Den er her kun denne ene gang.


Vi nyder weekenden


I morgen skal jeg til HTM-konkurrence i Rønde. Det bliver en lang dag, en rigtig lang dag, men også en god dag. Jeg skal hjemmefra kl.5.15, jeg skal stille med Selma i FS1 og i for sjov klassen, jeg skal dømme en masse klasser, og klokken bliver rigtig mange, før jeg igen er hjemme efter de 3½ timers kørsel retur, men jeg glæder mig.
Dagen i dag bruger jeg på at gøre klar til i morgen: Jeg pakker stille og roligt, jeg får trænet lidt med Selma, selvom jeg ikke plejer at gøre det dagen før en konkurrence, men nu prøver jeg noget nyt, jeg finder lidt frem til juleafslutningen på onsdag, jeg fletter lidt mere til salg til fordel for HMC, jeg har planer om at kigge yderligere på mit klasse 3 program, om at læse lidt, om at slappe af, gå en lang tur, drikke noget mere kaffe og i det hele taget bare hygge mig sammen med tøserne - for resten af familien er som vanligt spredt for alle vinde.

Kommentarer

Populære opslag