Hold nu op for en weekend! Glimmer, glitter og de fedeste Nose Workprøver

Nå, hvor skal jeg starte med at fortælle om en helt fantastisk weekend?

Vi kan starte med, at Selma og jeg takker DCH Vordingborg for en skøn og lærerig lørdag formiddag i Nose Workens tegn. Vi deltog i klubmesterskabet i åben klasse, som vi blev meget klogere på.

Prøverne i DCH er stadig uofficielle, og Jeannette, der var dommer, er stadig under uddannelse, men det gør det ikke til mindre god træning.

Selma arbejdede rigtig godt, jeg var fuldt ud tilfreds med egen indsats, overblik og ro, og det var på alle måder en rigtig god oplevelse 💜

Vi fik 2 af 3 kilder i første udesøg - jeg så udslag på den 3., men havde ikke tiden til at gå tilbage.

Vi fik 1 ud af 1 og blev nr 2 i andet udesøg.
Vi fik 3 ud af 3 i beholdersøg og blev nr 2.
Vi fik 1 ud af 1 i køretøjssøget og blev nr 2.
Samlet blev vi nr 2 med 90 p og 0 fejl.

En særlig tak til Camilla Kikkenborg for at arrangere.



Da vi kom hjem, hoppede Selma i sofaen, og jeg hoppede i kjole for at køre til Hillerød, hvor jeg skulle dømme HTM og Freestyle til Show og Winners - kæmpe oplevelse med lækre programmer, glimmer, glitter og spotlight.

Søndag morgen kl.7.30 kørte vi mod Øster Tørslev i Jylland til NW3-prøve - godt 3½ times kørsel + stop og luftning på Fyn, og vi var hjemme igen kl.22.20. men det var HELE turen værd!!

Vi startede med indesøg hos Viv bestående af 3 rum, der skulle meldes færdig, og det havde vi 10 minutter til. Det bestod af et trapperum med en åben trappe og store glaspartier samt to klasselokaler.
Selma arbejdede SÅ flot på den trappe, som hun uden tvivl syntes, var megasvær, og hun fandt to kilder, der krævede at hun stak hovedet ud/ned på en måde, som er rigtig svær for hende - der var ikke spor galt med placeringerne, de er bare svære for Selma. Jeg meldte færdig i det rum, og allerede der, havde vi vundet en kæmpesejr! Videre til næste rum, som vi ikke fandt noget i, men meldte færdigt, inden vi gik til det sidste rum, hvor vi fandt 2 kilder - den ene ca 160 cm høj, og der fik vi testet vores fede samarbejde med de høje kilder, Selma ikke kan nå. Jeg meldte færdig, og vi gik videre til beholdersøget, der bestod af 31 kasser. Her fandt vi 3 kilder og meldte færdig.

Efter en kort pause gik vi til udesøg hos Domini, som vi havde 6 minutter til. Vi måtte tage det uden line for ikke at blive viklede ind i en masse, jeg mistede overblikket, og tiden løb fra os, så her manglede vi at dække noget af området ordentligt - note til mig om at lægge en plan for at komme tilbage på sporet i sådan en situation.
Selma fandt først en lav, arbejdede derefter en masse på en stor og dyb stentrappe, der var lidt a la en stor "grav", men jeg valgte at kalde hende væk og gå videre, da tiden gik. Herefter tog hun en høj på ca. 150 cm, hvor vi igen fik løst det sammen på fedeste vis, og så røg tiden for os - færdigmeldingen røg også for mig, men da det viste sig, at vi manglede en kilde (ved trappen, hvor Selma ellers arbejdede), betød det ikke noget.
Herfra gik vi videre til et fedt køretøjssøg med en lille traktor/gravko, en åben trailer og en bus - her fandt vi 2 kilder og meldte færdig.



Bortset fra at det irriterede mig lidt, at jeg mistede overblikket og missede færdigmeldingen i udesøget, var jeg virkelig godt tilfreds med vores arbejde - Selma arbejdede virkelig godt, knoklede, overvandt sig selv, jeg læste og støttede hende godt, og vi havde i det hele taget et virkelig fedt samarbejde.

Det viste sig, at vi kun manglede en enkelt kilde i udesøget, og den havde Selma egentlig fundet, som Domini sagde - jeg valgte bare at kalde hende væk og gå videre - shit happens, men det gør mig ikke mindre glad for vores præstation. 

Vi endte som samlet vinder med 93 point og 0 fejl, vinder af udesøget, anden vinder af beholdersøget samt anden vinder af indesøget. 
Dagens mål blev indfriet i de 3 af 4 søg, i det fjerde lærte jeg til gengæld en masse, og vi havde en fantastisk oplevelse.




Tak for et supergodt arrangement til DogTech - adfærd og træning og til sponsorerne for de utrolig mange og flotte præmier.

Kommentarer

Populære opslag