Aldrig mere rally!!

Vi skal aldrig mere gå rally, ligesom vi heller aldrig skal lave HTM mere, sådan havde jeg det i hvert fald efter den fedeste rallytræning hos Anja her til morgen.
Der var vist også noget om, at vi efter i søndags aldrig mere skulle lave Nose Work... 

Nå, men det er vel egentlig meget godt, at vi når til et sted, hvor jeg tænker "Det bliver ALDRIG bedre end det her!! Det her er den fedeste følelse i verden, så vi stopper her!" Det tænker jeg ikke, jeg kan klage over.

Mit fokus i rally er p.t. ikke skiltene, men miljøet og følget, og derfor passede Anjas bane og udfordring helt perfekt til mine planer, og det samme gjorde et lille selvtrænings keglehelvede med udlagte forstyrrelser, som er noget af det, vi træner på.





Da det var vores tur til at gå banen, opstod der pludselig hundemøde og -leg på stien, og flere hunde gøede. Helt perfekt, for så havde vi den forstyrrelse at træne på!! Molly klarede det fuldstændig fabelagtigt og gik noget det bedste nogensinde. At vi så samtidig blev udsat for løs hund (der blev råbt, vi stoppede, og der skete intet), og formåede at komme videre derfra, uden at vi tog det med os, var helt magisk, så vi stoppede der og proklamerede, at vi aldrig mere ville gå rally, for det bliver bare ikke bedre end den følelse, jeg havde i maven der.

Efter rally trænede Liv og jeg forstyrrelser med Selma og Mango, der ikke var med til rally, og også den træning var ret fantastisk!! Selma var megasej og lod sig ikke forstyrre af Liv, mens vi trænede følget - for nu at blive i samme spor.





Her til eftermiddag fik vi trænet lidt Nose Work - dagens tema var beholdersøg. Det var ikke fantastisk træning, men den var god og informativ: Regnvåde papkasser er svære, og færten lægger sig i græsset!
Når det er sagt, havde både Molly og Selma et meget fornuftigt tempo og en fin struktur, så der er bestemt også en masse godt at sige om den træning, og allerbedst: Jeg fik information om, hvordan vi skal træne videre.

Hoopers mangler jo! Eller det gør det faktisk ikke, for det var vi trænet både mandag og onsdag, hvor vi har haft fokus på teknikken i 8-taller om tønderne, hvor vi er kommet op på de 5 meter i mellem, og jeg er NÆSTEN nede for enden af den ene tønde med begge to. 
Og i morgen skal vi til træning hos Johanna, så det mangler faktisk overhovedet ikke.

HTM ´en mangler heller ikke - vi har både detaljepillet i nye positioner herhjemme, og i onsdags var vi i Undine, hvor vi fik trænet noget af det, der kræver plads.

Og den frivillige håndtering er vi ENDELIG kommet i gang med igen, da der er åbnet op for den slags igen hos dyrlægen - det er topfedt, og selvom det er så længe siden, klarede begge piger det virkelig flot, da vi var der i mandags.






Endnu en god træningsuge, som ikke er slut endnu, og som har indeholdt meget mere end det - jeg er virkelig fan af at træne på den måde, vi gør i øjeblikket.

Kommentarer