Nose Work og HTM/Freestyle - med og uden planer

Nose Work er en skøn ting at putte ind som det første på en tætpakket fridag! I går var den 3.sidste af mine planlagte ugentlige fridage, så den skulle udnyttes og nydes i fulde drag.

Det blev til 3 køretøjssøg med i alt 7 kilder til tøserne, og jeg kan godt se, vi har forsømt køretøjer lidt, så det vil der blive strammet op på i den kommende periode!! Endnu en årsag til at få lavet den Nose Worktræningsplan, jeg har planer om at lave...




Efter lidt Nose Work tog vi i Undinehallen, og her havde jeg trods alt fået lagt en plan, som vi også kom igennem.

Med Selma trænede jeg:

  • 3 x start udenfor hallen - miljøtræningen har jeg forsøgt lidt på det sidste, og det duer ikke!!
    Vi lavede starten direkte fra bur og ude på vejen, og det gik heldigvis fantastisk!
  • Hele programmet kørte vi derefter igennem, og her erfarede jeg, at "med" og "mod" omkring nøgle skal styrkes - de går simpelthen galt for ofte, hvilket de også gjorde i lørdags. Og når de kikser i træningen, kan jeg jo dybest set ikke forvente, at de fungerer til en konkurrence.
  • Motivationstræningen kombinerede jeg med både front og med springsekvens, der skal bruges til FS2.
  • Positionstræning havde jeg egentlig ikke tænkt mig at bruge krudt på med Selma i hallen, men jeg valgte alligevel at gøre det, hvilket jeg er superglad for! Efter at have arbejdet lidt i stilstand, arbejdede vi på indtagelsen, og hun var megasej!!! Jeg troede faktisk ikke, hun kunne indtage positionen uden hjælp, men det skal jeg love for, hun kunne, og det med fart, power og attitude!
  • Slutposition til FS2 var det sidste vi arbejdede på, og selvom det er nyindlæring, synes jeg, vi kom rigtig langt med den, og nu skal der findes et signal.





Jeg arbejdede selv lidt med slutning til FS2, og det gjorde jeg for ikke at forvirre Selma, da jeg lige skal have styr på, hvordan den sekvens helt præcis skal se ud.

Med Molly arbejdede jeg med:

  • Motivation, som jeg er begyndt at starte alle træninger med hende med - det er SÅ fedt bare at lege med hende og belønne for bittesmå ting. Hun har fået den fedeste udstråling og glæde.
  • Positionstræning var næste punkt på dagsorden, og der fik jeg arbejdet med alle tre positioner.
  • Som det sidste gik vi programmet med fokus på at slippe godbidder/på vores challenge - uhh, det er svært, men også en god udfordring.

Endnu en god, og ganske effektiv, træning - det hjælper sjovt nok at have lagt en plan forud for træningen...

Derefter tog vi direkte videre til dyrlægen, da Selmas øre var rødt. Heldigvis viste det sig, at det kun sad i ydre øre og derfor bare skulle have ro.

Resten af dagen gik med afslapning for tøsernes vedkommende og med planlægning samt en masse spændende Nose Workvideokigning og -kåring for mit vedkommende, og så var den dag væk!

Kommentarer

Populære opslag