Årets anden og tredje Nose Workprøve, flytning, kommende eksamen mm

Sidste weekend, pinsen, bød på ikke bare én, men hele to Nose Workprøver for vores vedkommende - og en flytning.

Lørdag lagde vi ud med NW3 i Hvalsø, og Molly var med som supporter, da der på samme tid blev flyttet fra Vanløse til Brønshøj. Selve prøven, som var rigtig fin og velafviklet, vil jeg ikke gå så meget i detaljer med, da det egentlig ikke er vigtigt - det vigtige var mine mål samt opnåelsen af dem.

Mit overordnede mål var: Bevar ro og overblik! 

Hvilket i detaljer betød:

  • Ingen fejlmarkeringer - hellere misse noget end at finde noget, der ikke er der
  • Brug ny færdighed ved tvivl om høje kilder
  • Bevar overblik og struktur over området
  • Bevar overblik over tiden
  • Færdigmeld, når det føles rigtigt - brug ikke nødvendigvis al tiden
  • NYD DET!!! 💜
Rent pointmæssigt var det virkelig ikke en prøve, der var værd at skrive hjem om: 40 point, men 0 fejl og alle mål opfyldt - og en masse til træningsbogen. Det var samtidig første gang, vi ikke har bestået en NW-prøve (ingen bestod den prøve, men det kan jeg ikke rigtig bruge til så meget), men da det ikke var en del af målet, kan jeg egentlig ikke rigtig tage det med i ligningen, men udelukkende konkludere, at vi absolut kom i mål med den prøve.

Flytningen hjemme havde mand, børn og mine forældre stået for, og de fortsatte dagen efter, hvor Selma og jeg kørte til Fyn for at deltage i NAF´s NW3-prøve.
Eftersom jeg ikke havde mulighed for at træne eller i øvrigt nå at hverken at reflektere eller planlægge ret meget mellem de to prøver, var dagens mål samme som i Hvalsø - dog ville jeg også gerne bestå, men det var ikke en del af målsætningen, da jeg ikke mente, det var rimeligt at forvente alverden af hverken Selma eller mig selv ovenpå en heftig uge med nedpakning, prøve samt flytning dagen før.

Igen vil jeg heller ikke bruge så meget krudt på selve prøven, da det relevante igen var, at jeg opnåede alle mål, og samtidig - uden at vide, hvor mange områder, vi havde løst korrekt - havde jeg en udefinerbar følelse af, at vi havde gjort vores absolut bedste, på en anden måde end jeg havde dagen før, og det på trods af, at vi faktisk havde fundet samme antal kilder og som sagt stadig ingen fejl. Om det var samarbejdet, følelsen af have støttet Selma rigtig godt, eller hvad det var, har jeg stadig ikke fundet ud af her en uge senere, men håber at gøre det.

Ved banegennemgang kunne jeg hurtigt regne ud, at vi havde bestået, og da vi var færdige med den, kunne jeg også regne ud, at vi pointmæssigt ligeledes havde klaret os fint med 89 point og 0 fejl.
Ved præmieoverrækkelsen viste det sig, at vi blev nr 3 i køretøjssøget og nr 2 samlet.


Selma med sin meget fine roset og de flotte sponsorpræmier


Vi kørte hjem fra Fyn med udsigten til en masse udpakning i det nye hus, nedpakning af det gamle hus og nogle velfortjente fridage til Selma den kommende (nu forgangne) uge. Og sådan blev det også - det gamle hus blev afleveret i går, og nu er det kapitel slut efter 16 år der. Alt er godt, og jeg er allerede superglad for det nye kvarter, som kun er 2 km væk fra det gamle.

I går kom også Selmas roset fra Dog Fitness Games fundamentklasse 2, som vi vandt her i midten af maj - endnu en sjov udfordring med inspiration til træning af kropsbevidsthed, balance og styrke. 




I går var i øvrigt også første dag med sommertræning hos Anja, og her fik vi kigget på en af de øvelser, vi endnu ikke er helt i hus med til vores kommende eksamen til tricks- og færdighedsprøveinstruktøruddannelsen om små 2 uger.

Allerede torsdag aften begyndte det at ligne vores nogle hverdag lidt mere, da vi var til træning hos Johanna, og fredag var trænede vi også lidt på færdighedprøve 3, da vi havde lejet SAGC.
Dog var vigtigste begivenhed fredag det årlige sundhedstjek samt vacciner for både Molly og Selma - det i sig selv er der ikke noget spektakulært i, men det at alt foregik med 100% frivillig håndtering var så ubeskrivelig fedt!!! Små 2 år har vi arbejdet med frivillig håndtering, og nu er endelig nået dertil, hvor det virkelig kan bruges i praksis - lige fra kig i ørerne til selve vaccinerene. Det bekræfter mig bare i, at det virkelig er indsatsen værd, og at vi skal fortsætte det arbejde samt både udvide og vedligeholde.



 
Denne uge har træningen, helt som forventet og med vilje, ligget på et minimum, da vi ikke har trænet mere end et par NW.-kilder dagligt udover den træning, vi har været til sidst på ugen. Det kommer dog til at ændre sig til mere normale tilstande nu, og også Mollys DMWYD skal genoptages.
I morgen er sidste feriedag, og den starter ved med en tur i Equility og træning hos Anja i morgen aften.

Kommentarer

Populære opslag