Årets første Nose Workprøve - vi fik en kæmpestor mental lilla glimmerroset med hjem

I søndags var Selma og jeg til årets første prøve - ikke en hvilken som helst prøve, men årets første og længe ventede Nose Workprøve og vores anden prøve i klasse 3.
Efter en lang coronapause glædede jeg mig virkelig til at komme i gang igen, og jeg var lige dele spændt, nervøs og lykkelig over endelig at kunne komme af sted med min allerbedste lille Nose Workmakker igen.

Målet for dagens prøve var sat allerede flere dage før, og det var sat ud fra de ting, vi har arbejdet med på det sidste, ud fra de ting der i min optik er vigtige, og ud fra det der føltes rigtigt.
Kogt ned til en sætning var det i bund og grund: Hellere misse en kilde end at finde noget, der ikke er der!


Ja tak, lad os så komme i gang!


Selve prøven forløb rent praktisk på Blistrup Skole i Græsted og blev afholdt af Nose Work Sjælland - en superfin og veltilrettelagt prøve.

Selma og jeg startede med udesøg hos Hanne, og derefter køretøjssøg - pause og så indesøg samt beholdersøg hos Anja.
Jeg var supertilfreds med vores indsats, og eftersom man ikke ved, om søgene er "løst korrekt" før ved banegennemgang, giver det god tid til refleksion og til at mærke efter, om man rent faktisk er glad for præstationen - fuldstændig renset for point, placering, tider mm.
Jeg havde en fornemmelse af, at vi ikke havde fundet alt - kun køretøjssøget var jeg ret sikker på, vi havde i hus - vi havde ingen fejlmarkeringer fået, jeg havde meldt færdig, da jeg syntes, Selma havde haft chancen for at være områderne igennem uden at overarbejde dem, jeg havde struktureret min tid godt i indesøget med 3 rum, jeg havde prøvet nye færdigheder af, og Selma og jeg havde arbejdet sammen som et team. Så jeg kunne mere end at hakke dagens mål af - det var nået og meget mere til!!



Banegennemgangen viste, at der var 3  kilder i udesøget, og vi fandt 1 - de 2 andre placeringer var færdigheder, jeg endnu ikke har lært Selma, så det var helt fair.
Køretøjssøget var som forventet tomt,
Indesøgets første rum var der 3 kilder i - vi fandt 1, eller rettere vi meldte 1, Selma fandt yderligere 1, men jeg fik forstyrret hende, og den sidste skal der bare trænes lidt ekstra på. Andet og tredje rum havde vi fundet 1 kilde i, hvilket var korrekt. 
Beholdersøget fik vi 1 ud af 2 kilder i.

Refleksion over de missede kilder på vejen hjem ændrede ikke på min følelse efter prøven - jeg var stadig rigtig godt tilfreds med vores begges præstation, og jeg har noteret en masse til træningsbogen. 

Kan man køre hjem fra Nose Workprøve med armene over hovedet uden rosetter og placeringer? JA!!! Det kan man, og det gjorde var præcis det, jeg gjorde!

Vi placerede os egentlig fint, men det er så evigt ligegyldigt, for vi havde ingen fejlmarkeringer, vi kom hjem med et stort rundt NUL i fejl, så målet blev absolut nået - at vi samtidig fik testet nye færdigheder, ikke overarbejdede områderne og havde det fedeste samarbejde, er langt vigtigere, og gjorde det til en ekstraordinær fed oplevelse, og mentalt tog vi hjem med den største lilla glimmerroset! 💜

Tak for en fantastisk dag til min allerbedste Minimyre, den bedste Nose Workmakker, jeg kunne ønske mig, til dommere, tidtagere, arrangører og deltagere

Vi glæder os allerede til næste weekend, hvor vi både skal til Hvalsø og Fyn (og flytte...)

Kommentarer

Populære opslag