To virkelig gode og lærerige Nose Workprøver

Hovedet summer stadig, tankerne kører stadig, og glæden bobler stadig - for at starte bagfra, så har det været to utrolig lærerige og virkelig fede prøver, vi har været til i weekenden.

Selma, min fantastiske lille Nose Workmakker, og jeg har været til NW3-prøve både lørdag og søndag - to forskellige steder i Ramløse, arrangeret af Nose Work Danmark.

Først lidt fakta:

Dag 1 på Ramløse Skole:

Dagens mål omhandlede is i maven på flere planer samt overblik og blev alle indfriet - et nyt kom dog til halvvejs i prøven, og endnu nye kom til til dagen efter - mere om det.



Køretøjet hos Hanne var vores første søg. Normalt ville jeg tænkte det værste, fordi det søg har været forbundet lidt med kaos, men i stedet glædede jeg mig til at se, hvordan det virkede for os i praksis, efter vi har arbejdet med det et stykke tid.
Vi startede lidt ustruktureret ud, eller rettere Selma var lidt flyvsk, men jeg formåede at bevare overblikket, samtidig med, at jeg lod hende gøre, hvad hun skulle, for derefter at returnere til min plan - det var en fed oplevelse.
Da vi havde fundet 2 kilder, og Selma markerede den 3., blev jeg i tvivl om, hvorvidt det var den samme, hvorfor jeg fortsatte lidt, mens jeg tænkte, men jeg blev enig med mig selv og meldte færdig - med alle 3 kilder markeret som fundet.

Udesøget hos Hanne var en anden oplevelse - Selma fandt efter en rum tid en enkelt kilde, som jeg vurderede var utilgængelig. Hun markerede også på modsatte side, hvilket forvirrede mig lidt, og mens hun markerede, overvejede jeg, om det mon var den samme eller to tætte, men endte ud i, at det var samme kilde, som i øvrigt fik et krads med på vejen, hvilket aldrig er set før. Men pyt med det, jeg tænker ikke, det er et problem, når det sker en enkelt gang.
De to andre kilder, der var, fandt hun ikke, men jeg ved, at vi var i området, og at jeg bad hende søge der, så pyt med det.

Efter pause tog vi indsøget hos Merete. Det bestod af to rum, hvor der var interesse ved en trampolin i første rum, men ingen beslutning. Jeg meldte færdig uden fund og gik videre til rum nummer to.
I rum nummer to, fandt Selma 2 kilder, knoklede rundt med noget fært, men besluttede ikke yderligere. Der var endnu en kilde, som vi af en eller anden årsag bare ikke fik.
I første rum var der to kilder - den ene bag trampolin, så jeg havde læst rigtigt, mens der ingen reaktion var på den anden, som jeg ved, jeg satte hende på i nærheden af. Så absolut fair, at hun ikke fandt dem,. og jeg er bare glad for, at jeg læste hende rigtigt.

Beholdersøget hos Merete var en gymnastiksal fyldt med beholdere, og jeg tror, jeg gik sagt et par knapt så flatterende gloser, inden vi fik ind i søget... men pludselig, da jeg stod inde i søget, så jeg en struktur, som det lykkedes at bruge, og vi fandt de 3 kilder, der var at finde. 

Fakta: Vi fik 66 point, 1 fejl, blev nummer 6 ud af 20, 9 ud af 14 kilder blev fundet. Det i sig selv kan jeg ikke være utilfreds med, og det er jeg bestemt heller ikke!

Træningen i ugen op til havde været anderledes end ellers, så det var jeg lidt spændt på, hvordan ville komme til udtryk, men det var faktisk ikke noget problem, at vi kun havde trænet lidt og knapt så "hårdt" og struktureret.
Selmas energi og hendes tempo var perfekt, der var ingen miljømæssige udfordringer, og hun var  fantastisk at arbejde med.
Jeg havde overskud og overblik, så det var på alle måder megafed og lærerig prøve.

Jeg var spændt på, hvordan dag 2 ville blive...



Dag 2, andetsteds i Ramløse:

Gårsdagens mål blev indfriet, det var/er tid til at kigge på nye og/eller udvide. Der var grænser for, hvad der kunne nås til dag 2, men der kom lidt på i forhold til mit overblik.
Om morgenen trænede vi lidt anderledes end dagen før blot for at teste det, men det skulle vise sig, at jeg heller ikke mærkede den store forskel der, hvilket jo er fedt, for det giver mig en frihed. 

Indesøg hos Merete: Selma syntes, det var svært, og det gjorde jeg faktisk også sådan rent overbliksmæssigt - vi fandt kun 1 kilde, men igen som dagen før, læste jeg Selma rigtigt i de områder, hvor de to andre kilder var placeret, hvilket jeg er godt tilfreds med. 

Beholdersøget hos Merete: Det var sjovt og anderledes inde i en container. For en gang skyld slap jeg Selma og lod hende tage det uden line - jeg fandt en struktur, der gav mig et overblik, og vi fandt hurtigt 3 ud af 3. Så hurtigt at vi vandt momentet.




Efter frokostpause tog vi udesøget hos Hanne: Det var et fedt søg, hvor jeg fandt en god struktur. Jeg havde et fedt overblik, fik læst Selma rigtigt, og det var virkelig et fedt søg. Jeg endte med at lave en f*cker og melde færdig i det øjeblik, Selma fandt den tredje og sidste kilde, men jeg var fuldkommen ligeglad, hvilket var en megafed oplevelse. 

Køretøjssøget hos Hanne: Samme oplevelse som dagen før - vores nye måde at træne og søge på virker godt, og vi fandt 3 ud af 3 kilder.

Fakta: Vi fik 74 point, 0 fejl, blev nummer 7 ud af 17 og fandt 9 (10) af 12 kilder.
Igen var energi og tempo perfekt - ingen miljømæssige udfordringer, og Selma var fantastisk at arbejde med - igen!
Overskud og overblik havde jeg igen, så jeg kan gentage: På alle måder endnu en god og lærerig prøve.



Pointmæssigt var begge prøver i sig selv superfine, MEN alt det er så evigt ligegyldigt, og selvom målene for begge dage blev opfyldt, er det også mindre vigtigt - det, der betyder noget efter den weekend, er, den læring, jeg har taget med mig, og den er der masser af!!!
Jeg er ikke færdig med at omsætte det hele, men jeg er bl.a. blevet klogere på min træning i ugen op til prøver, på hvad der skal til i forhold til mit overblik, hvor vores styrker og svagheder ligger, på hvad der betyder noget for mig, og hvad der er mindre vigtigt. Selv den mega f*ck-up i udesøget søndag, der endte med at koste os 9 point, endte med en blive en virkelig positiv og fantastisk oplevelse!

Det har som sagt været to utroligt gode og meget lærerige prøver, Selma har været fantastisk både at arbejde med og at have med, og jeg glæder mig allerede til næste prøve!

Kommentarer

Populære opslag