Status på 2021: Et fantastisk vildt og vildt fantastisk år

2021 har på mange måder været et vildt år, og jeg kunne godt dvæle ved alle de aflysninger, afsavn og den afmagt corona har bragt med sig, men jeg synes, det er mere interessant at fokusere på lyspunkterne og udviklingen.

En hurtig opremsning af de uddannelser, jeg har fået i hus i 2021:

  • Certificeret Fear Free Animal Trainer
  • Certificeret Tricks- og Færdighedsprøve instruktør
  • DKK autoriseret Hoopers-instruktør
Hvad skal jeg bruge dem til, og hvorfor bliver jeg ved med at tage nye uddannelser? For at blive bedre, klogere og for at dygtiggøre mig - ganske enkelt. Det er udelukkende for min egen skyld, jeg tager forskellige uddannelser. Om jeg har tænkt mig at undervise i det efterfølgende er mindre relevant - det tager jeg, som det kommer.
Hvad 2022 bringer af uddannelse er ikke helt fast endnu, men der kommer helt sikkert noget.

2021 blev også året, hvor jeg endelig sprang ud i at starte mit eget op: 



💫 RESPEKT - træning og håndtering 
💫


Og det blev dermed året, hvor jeg også endelig sprang ud i at begynde at undervise i en af mine store passioner: Fear Free training / frivillig håndtering / cooperative care - kært barn har mange navne.
Den beslutning har jeg på ingen måde fortrudt - det er så fedt og givende at være en del af kursisternes udvikling i en ofte helt ny form for træning. Og som bonus er jeg blevet skarpere, mere flittig og mere kreativ i min egen træning, da jeg forsøger at lægge nyt materiale på facebooksiden ganske ofte. 

På træningssiden har det primære fokus ligget på Nose Worken, det der understøtter den (kropskontrol bl.a. i Equility og svømning), den frivillige håndtering, tricks og hoopers. Det har været en fordeling, der har fungeret godt for os, og som det ser ud nu, bliver det også sådan i 2022.
På prøvesiden kunne jeg skrive en masse, men i bund og grund har jeg bare lyst til at fremhæve den glæde, udvikling og følelse af fantastisk samarbejde prøverne har givet mig, og det er så absolut langt vigtigere end point, placeringer og rosetter. Jeg elsker den måde, jeg har lært at gå til prøver på, den måde jeg sætter mål på, gør mit bedste, evaluerer og trækker læringen ud af oplevelsen uanset udfald rent placeringsmæssigt.

2021 blev også året, hvor Molly blev pensioneret - i en lidt for tidlig alder, men det er vi ikke selv herrer over, og mine ambitioner skal aldrig ligge over pigernes interesse, så selvom det var svært, var beslutningen i bund og grund ikke så svær at træffe.
Molly nyder livet med svømning, frivillig håndtering og lidt tricks og Nose Work.

Status: 2021 har været et fantastisk vildt og et vildt fantastisk år, og jeg er nu helt klar til og spændt på at se, hvad 2022 bringer. Eller rettere: Jeg er klar til og spændt på, hvad vi får ud af 2022, for i bund og grund er det op til os selv.

Rigtig godt nytår!! 💋

Kommentarer

Populære opslag