Årets første Nose Workprøve


Årets første, ja...  

Årets første Nose Workprøve var i søndags, d.30.august, og vi har ikke været til prøve i hele 10 måneder!!! Ikke siden Herning i november 2019. Det er selvfølgelig pga Corona, at der er gået så lang tid, men hold nu op, hvor har jeg savnet det! 
Det gik op for mig lørdag eftermiddag/aften, og jeg blev enig med mig selv om at forsøge at få en afbudsplads på en prøve, jeg ellers ikke var meldt til, da jeg havde andre planer.
Jeg fik en plads, og da jeg kørte ind på parkeringspladsen ved Gribskole i Græsted, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at det var den rigtige beslutning, jeg havde truffet - jeg glædede mig helt vanvittigt til at gå til prøve med Selma.

Banegennemgangen afslørede de 4 momenter med 2 kilder i hver, og det var fine og spændende områder.

Min gruppe startede på køretøj og derefter udesøg hos Johanna.


2 kilder - 2 minutter


2 kilder - 3 minutter



Begge kilder fundet begge steder, og jeg synes, vi havde det fineste samarbejde - megafed start! Så kunne resten gå, som det ville.

Inde- og beholdersøg hos Hanne tog vi efter pausen.


2 kilder - 3 minutter



2 kilder - 2 minutter


Vi fandt den ene kilde i indesøget, og tiden løb ud, før vi fandt den anden. Eller dvs Selma havde fundet den, og jeg havde set det, men hun besluttede sig ikke, så vi forlod den utilgængelige i det ene køkkenskab. Vi gik videre, og Selma fandt - tilsyneladende som den eneste - kilden placeret mellem to borde i midten. Hun løste den på den fedeste måde, og igen var det et fedt moment med hende - pyt med at tiden løb ud, og vi ikke nåede tilbage til køkkenet. Jeg synes, vi disponerede tiden rigtigt, og hang ikke fast nogle steder, men nåede bare ikke rundt mere end den ene gang, og dermed heller ikke tilbage til den kilde i køkkenet. Den manglende beslutning der, hænger fint sammen med, at jeg i forrige uge noterede mig, at vi skal have genopfrisket de utilgængelige søg, så den må jeg vist også tage fuldstændig på min kappe.
Beholdersøget løste vi også på fedeste vis: Jeg blev stående ved start, sendte Selma ind, der overbevisende løb hen og markerede den første beholder. Retur og få sin belønning, ind igen og direkte videre til den anden kilde, der var "gemt" bag den lille trævæg - meget overbevisende og virkelig flot. 

Vi havde virkelig den FEDESTE dag med det bedste samarbejde - det var MAGISK!!!! 
Vi fandt 7 ud af 8 kilder, fik 87,5 point, 1 fejl (kravlede under køretøj), blev samlet nr 4, og blev nr 2 i beholdersøg. 
Altså alt det er kun flødeskum på toppen - det fedeste er at arbejde sammen med den lille minimyre og bare glemme tid og sted og være i det sammen med hende - Hun er simpelthen den bedste Nose Workmakker, man kan ønske sig, og det var i dén grad den rigtige beslutning at tage med.




Nu begynder Nose Workprøverne heldigvis at komme, og om knapt 14 dage ligger den næste (DKK), hvor både Molly og Selma skal med. 
Om 1 md afholder Nose Work Sjælland deres næste prøve, som jeg har tilmeldt begge piger til - så håber jeg, vi er heldige i lodtrækningen, og senere i oktober er der prøve i Hvalsø, hvor jeg skal dømme NW1 og stille med Selma i NW2.

Jeg glæder mig allerede - både til at træne videre og til prøverne.

Kommentarer

Populære opslag