Når universet hører efter - eller når træning aflyses pga regn

I dag skulle Nordisk rally være startet op igen, og jeg var helt ærlig ikke begejstret for at skulle træne udenfor i det regnvejr, det har været hele dagen.
Jeg endte dog med at accepteret situationen, lavede en aftale med Liv om at mødes og gå en tur inden, men kort tid efter skulle det vise sig, at universet havde hørt mig. Eller i hvert fald blev hele holdet enig om, at vi gerne ville vente en uge med at starte træningen op igen.

Det betød, at der blev tid til noget andet, og uden på nogen måde at have travlt, fik vi trænet Nose Work, rally og positioner.

Træningsplanneren gør det nemt for mig at finde ud af, hvad fokus skal være, og jeg fik ret hurtigt sat 6 søgeområder op med fokus på: Tærskelsøg, single hides, små duftbilleder, forstyrrelse med min fært og anis som målduft.
Selve tærskeldelen er ved at være blevet rigtig god, og det varer ikke længe, før vi skal til at teste/udfordre med endnu en kilde i søget.
Filtdutter med min fært placeret tæt på kilden ser ud til at være en udfordring, når selve kilden bliver lidt sværere at udrede, men der var reaktion på væsentligt færre denne gang.




Nordisk rally fik vi trænet lidt på også, da vi blev bedt om en video af skilt 416, når nu vi ikke havde træning.
Det er tydeligt, at Selma har en stærk frontposition, og hun har dermed noget nemmere ved øvelsen, end Molly har. Næste gang skal øvelsen deles ned i momenter, men nu skulle vi bare have en status på, hvor vi var.




Positioner fik vi også trænet - Selmas to nye (og eneste) samt Mollys to nye og lidt nørderi i fu, der skal rettes lidt på.

Det er faktisk utroligt, hvad man kan nå på sådan en uventet fri-eftermiddag/-aften.

Kommentarer

  1. Hej og mange tak for din inspirerende side. Det er en fornøjelse at følge med i jeres spændende træning.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag