Status p.t.

Jaja, alt er aflyst - det er jeg færdig med at klynke over. Eller næsten, for her til aften er Nose Workprøven på Samsø 1.maj officielt også røget - ikke at det overrasker, men det er virkelig superærgerligt.

Nå, men det giver tid til at træne netop mere Nose Work, som vi også gjorde både i går og i forgårs.




Challenge fra Anja giver det også tid til - der skal filmes en del af vores programmer lavet med lukkede øjne. Det regner jeg med at få styr på en af de nærmeste dage, ligesom jeg også skal have lavet video til opdatering på vores HTM-forløb.

Træningsplanerne fra marts har jeg evalueret, og generelt er jeg tilfreds med de krydser, jeg har fået sat - jeg kommer rimelig godt rundt om det, jeg gerne vil. Med få undtagelser.

Molly og jeg er i mål med de to opsatte mål i vores HTM-forløb, og nye mål er sat, dvs vi får trænet på de ting. Det ses både på udviklingen og antallet af krydser.
Samtidig glemmer vi lidt programmet og at arbejde videre med den nye close-position, men vi må prioritere.

Jeg har sat nye mål med Selma efter at være gået lidt død i freestylen - skal/skal ikke "gøre det færdigt"? Jeg ved det ikke, men eftersom der heller ikke er nogle konkurrencer p.t. gør det jo heller ingen forskel, og lige nu, synes vi begge, det er supersjovt at nørde med positioner.




Nose Worken kommer vi generelt rigtig godt rundt om, men mangler dog de tætte kilder, som jeg gerne ville arbejde videre med. Bevares, der er da andre fokuspunkter, vi godt kunne dykke lidt mere ned i, men overordnet set, er jeg tilfreds med det, vi når.

Vi er kommet godt i gang med Hoopers, og der skal trænes videre - nu på tønder, som jeg fik hamstret en del af i Lidl i dag.





Lidt mere fokus på nye tricks og rally kunne jeg godt tænke mig, men lidt bliver det da til, og lidt er bedre end ingenting.





Frivillig håndtering får vi også gjort en del ved i øjeblikket, og selv Match to Sample fik vi lavet forleden dag. Molly er nu stabil på 2 genstande og kan 3 med prompt. Selma er stabil på 4, og da jeg som sidste repetition prøvede med 5, kunne hun også det.




Schweissspor har vi ikke trænet meget længe, forstuvede ankler og overrevne ledbånd satte en stopper for det, og i dag har jeg solgt klove, skind og blod og har dermed sat et endeligt punktum for den del. Sjovt at tænke på, at det faktisk var det, Selma blev købt til i sin tid.

Så det går generelt rigtig fint i forhold til at nå noget rent træningsmæssigt - kun én ting savner jeg, evt som onlinekursus: "Lær din hund at sove i dobbelt tempo, så den kan trænes mere"

Selvom motivationen ikke fejler noget, så glæder jeg mig til at lyttet til den lydbog, jeg købte om netop det emne i går - normalt får jeg hørt podcast mm, når jeg kører i bil, og det gør jeg ikke så meget i øjeblikket, men jeg skal nok få den hørt - også meget snart.

Om vi også meget snart skal på arbejde igen, aner vi ikke - igen kom usikkerheden, da en stille og kontrolleret genåbning af Danmark efter påske kom på tale i mandags. Vi venter stadig på detaljerne, men aner ikke, om det er skolerne, der står for tur og i så fald, hvordan det rent praktisk skal foregå.

Apropos tingenes tilstand og det at hundene har brug for deres søvn gjorde, at jeg i stedet for at tage ud for at træne med Molly og Selma, lavede saltkarameller sammen med Camille her til aften, mens pigerne sov.




Kommentarer

Populære opslag