Hyggelig sommerlørdag med spor, tricks og strand

I går startede dagen med pasning af Wenneberg Zoo ligesom den foregående uge - det er virkelig guld værd, at både Molly og Selma får set høns dagligt i en periode.
Inden tricktræning med Molly hos Anja, lagde og gik jeg spor med Selma på den store P-plads ved siden af Borupgård Gymnasium - 300 meter på slæb af våd krondyrklov og lejlighedsvise sprøjt med klovvand, altså igen intet blod. Det gik supergodt det første gange stykke tid, men ved andet knæk, var Selma begyndt at blive godt varm, så der gik hun for langt og måtte lige hjælpes tilbage. Da hun kom på igen, gik resten strygende. Så nu er hun oppe på 300 meter på asfalt med knæk og overgange - wauw! Er virkelig imponeret over den lille stjerne.





Evaluering og fremadrettet plan:
  • Kun asfaltspor om morgenen i den her varme
  • Mere længde på asfaltspor
  • Aflednings-/krydsspor på asfalt
  • Skov 400 meter og 1 times liggetid
  • Skov 400 meter og længere liggetid

Vi tog direkte derfra og til tricktræning med Molly. Selma lå så fint og slappede af i sin stofkravlegård, mens Molly var på, så det var supergod træning for hende også - både det at være et fremmed sted, ligge i kravlegården OG at forholde sig i ro, mens jeg trænede med Molly.
Molly og jeg skulle uofficielt op i FP3, og som skrevet tidligere, var vi ikke i mål med øvelserne, men ville bruge bedømmelsen til en status på, hvor vi er i processen.
Der er nogle øvelser, som jeg vidste, ikke var på plads, så det er helt fint, at vi har fået 1, 2 og 3 i dem. Til gengæld var der nogle øvelser, som jeg ikke troede, var så gode, som de rent faktisk var, så det var super, og at lande på et gennemsnit på 3,9 i en prøve, som jeg på ingen måde synes, vi er i mål med, er jeg rigtig godt tilfreds med.




Vi arbejder videre med øvelserne og med specielt fokus på baglæns slalom, 2 spring uden afbrydelse, at holde snudetarget på 3 meters afstand og at arbejde med ryggen til.
Da Molly var færdig, byttede jeg hundene ud, så Molly kom i kravlegården for at slappe af, og Selma kom med ud på banen for at træne ro, mens de andre var oppe i deres prøver - igen gik det supergodt!


 


Efter en god lur hjemme, tog vi i sommerhuset for at grille og for at bade med hundene - dejlig afslutning på dagen, og både Camille, Sebastian, Molly og Selma nød badeturen.






 




Kommentarer

Populære opslag