Træning frem mod færdighedsprøve 3

Jeg har besluttet, at nu er det nu, Molly og jeg skal ud over stepperne med FP3 eller færdighedsprøve 3 i tricks.
Til afslutningen på trickholdet hos Anja og Aktivt Hundecenter d.23/7 skal vi lave en prøve-prøve, så her vælger jeg at tage FP3, og derefter er planen at gå op i den officielt til DAF Cup 2016 d.28/8, så nu skal der styr på øvelserne.

Jeg har gennemgået de forskellige øvelser, så jeg har et overblik over, hvilke der sidder i skabet, hvilke der skal finpudses lidt på, hvilke der skal indlæres, hvilken valgfri øvelse, jeg vil vælge, og hvilke tre øvelser, der skal linkes.

  • Slalom mellem ben - 5 skridt sidelæns til hhv højre og venstre: Den kan vi, men den skal gøres lidt mere flydende, eller i virkeligheden skal motivationen bare lidt op.
  • Bakkeøvelse - 4 skridt baglæns i slalom: Her skal pudses lidt. "In" går rigtig fint, mens "Through" er knapt så flydende. Men vi er godt på vej.
  • Cirkler - 3 gange om en rekvisit (ikke stok): Det bliver en spand, da den skal bruges i en af de andre øvelser også. Det går rigtig fint med den øvelse.
  • Twist - 2 gange bag handlers ryg: Selve det at twiste bag min ryg går fint, men jeg skal have signal på det at stå bag min ryg, så tror jeg, det bliver nemmere at komme godt i gang med øvelsen.
  • Spring - 2 spring uden afbrydelse (den bliver linket og beskrevet senere)
  • Potearbejde - skiftevis løft af poter (2 gange hver): Går fint.
  • Targetarbejde - markerer target med næse i 3 sekunder på 3 meters afstand: Skal indlæres, og her tænker jeg at bruge en kegle.
  • Rekvisitarbejde - hoved i spand i 3 sekunder: Sidder i skabet! (den bliver linket)
  • Positionsarbejde - holder "Bamse" i 3 sekunder: Sidder i skabet!
  • Heelwork: Springer jeg over.
  • Arbejde med ryggen til - hunden har ryg til handler i 3 sekunder + valgfri øvelse og afslutning: Selve det at dreje er ok, dog vil jeg gerne have mindre håndsignal på. Som valgfri øvelse vælger jeg sit.
  • Valgfri øvelse: Hviske (Molly hvisker mig i øret/fastholder snuden i mine hænder ved øret - den bliver linket) 
  • De 3 øvelser, der linkes: Hviske, mens jeg sidder på spand, spring over først højre ben, fortsæt rundt om mig og spring over venstre ben, sit, jeg rejser mig fra spand og vender den, Molly stikker hovedet i spand: Øvelserne hver for sig sidder i skabet, så de skal bare trænes som en serie.

Min plan er at starte bagfra, altså forstået på den måde, at jeg starter med de sværeste øvelser, og når de går godt, begynder jeg på de mellemsvære osv.
Pga sommerferie og dermed 10 dages pasning af Molly (og Selma) har jeg faktisk kun godt en uge at træne i før prøve-prøven, men så får jeg en indikation af, hvor jeg skal sætte ind inden den officielle prøve.

Kommentarer

Populære opslag