Regnvejrsrally

Molly og jeg var til rally hos Du og din HUND i går - desværre har vi misset to af gangene, og det var sidste gang i går, men vi satser på, at fortsætte på næste hold.

Vi lagde ud med at gå en begynderbane, og det gik over al forventning - jeg var rigtig godt tilfreds med os begge to!
Derefter selvtrænede vi lidt på nogle af de andre skilte, og også det gik rigtig fint.
Fokuspunkter er en pænere pladsposition, både i gang og stationært samt ståøvelsen. Begge dele trænger til finpudsning, hvilket giver fin mening, eftersom jeg ikke har trænet det meget længe


Rally-musen


Derefter tog jeg Selma ud for at træne lidt med hende.
Hun skal ikke gå rally, men eftersom en af lektierne på rallyinstruktøruddannelsen er at filme indlæring af et begynderskilt, var det oplagt at bruge hende, da hun aldrig har set et rallyskilt før.




Det gik over al forventning, og man kunne på ingen måde mærke, at hun ikke kendte øvelsen - sejeste lille Minimyre!
Efter to skilte valgte jeg at bruge resten af tiden på at træne freestyle med lillefisen, eftersom vi skal til konkurrence på lørdag, så det var oplagt at få trænet med nye forstyrrelser.

Inden jeg tog af sted lå nedenstående i min postkasse - jeg vidste godt, at jeg var blevet autoriseret som HTM-dommer, og jeg skal også dømme på lørdag for første gang, men der er nu noget særligt over at modtage brev og dommerkort. Så er det helt officielt!


Så er det officielt

Kommentarer

Populære opslag