Torsdagstræning

Torsdag betyder jagttræning hos Du og din HUND, og i går var ingen undtagelse.

Vi lagde ud med dirigering og stopfløjt, hvor Selma ikke kunne beskyldes for at brillere - det der plejer at virke, virkede bare ikke, så jeg endte med at droppe øvelsen og i stedet fokusere på stopfløjt alene.

Derefter lavede vi en dobbelt apportering, hvor Aino først kastede én dummy fremad og derefter en anden til siden. Selma blev sendt på den første, kom tilbage med den, jeg fik hende i sit igen, og hun blev sendt på den næste, som hun også kom lige retur med og afleverede så fint.
Jeg havde ikke forestillet mig, at Selma kunne klare den opgave, men eftersom Aino var sikker på, hun kunne, gik jeg med til at prøve, og lillefisen klarede det bare SÅ fint!

Til sidst fik jeg trænet yderligere på stopfløjtet og bliv i sit (på 25-30 meter)


Find Selma!


Afslutningsvis lavede vi en fællessit, som Minimyren klarede i stiv pote, på trods af at jeg gik i skjul et splitsekund til sidst. Sejeste lille myre! Så den lidt træge start på træningen blev i høj grad vendt om, og endte med at slutte rigtig fint og med stor succes.

Senere på aftenen havde begge tøserne og jeg den fedeste sidste inden-konkurrence-træning med max belønning, topfed energi, fokus, flyvende pølsestykker og motivation til helt op under loftet - SÅ fedt!!

Kommentarer

Populære opslag