Nye rutiner

Nye rutiner, ny arbejdsdag - eller helt nyt er det ikke længere, men det nye er, at jeg er blevet både mere struktureret og mere afslappet. Mere struktureret i forhold til arbejde, pauser mm, så det hele ikke flyder sammen. Jeg er også blevet mere struktureret i mine pauseaktiviteter, f.eks. bruges formiddagspausen på at træne positioner, og her er mål og delmål opdaterede, mens jeg er blevet mere afslappet i forhold til usikkerheden, varigheden osv - det ændrer sig igen, når tid er.

Samtidig forsøger jeg ikke at slide hundene op i det her, men give dem fred og ro også. Langt det meste af dagen går med arbejde, men bare det, at jeg er her, er anderledes for dem, og de får ikke den ro, de plejer at få.

Mit mål med at gå minimum 10.000 skridt og en ny rute hver dag, er blevet implementeret og virker godt - igen betyder det ændrede vaner for hundene, for jeg har brug for luft i løbet af dagen, men til gengæld er deres aftentur ret kort og dermed er aftenen mere rolig end ellers.

Nu hvor stort set alt er aflyst, inkl det hooperskursus vi skulle have været på i dag og om 1½ uge, er vi selv gået igang, og pigerne elsker det!! Molly er ret sej til det, mens Selma lige skal finde ud af, hvad det går ud på.




Det er ingen hemmelighed, at jeg har ærgret mig rigtig meget over aflysninger af både prøver, hold, kurser mm, og jeg synes da stadig ikke, det er fedt, men det går nok, og alt vender tilbage igen, når tid er - indtil da har vi masser af planer selv og masser at tage os til.

Kommentarer

Populære opslag