The new normal - tanker om og muligheder for træning

Det er en mærkelig tid - noget vacuumagtig... Det meste bliver aflyst; træning, prøver og andre aftaler. Forholdsregler og anbefalinger skærpes, og jeg er bange for, at det kun er et spørgsmål om tid, før de indskrænkes yderligere.
Der er ikke rigtig noget at gøre ved det, andet end at få det bedste ud af det.

Jeg arbejder hjemmefra, og jeg kan allerede nu se, at jeg har brug for noget struktur og planlægning af dagene - ikke fordi jeg ikke får lavet noget, men pludselig er dagen gået uden hensigtsmæssige pauser, frisk luft eller noget, der ligner afbræk som i en normal arbejdsdag.

På samme måde er der brug for struktur og planlægning af træningen, for der er jo stadig masser, der kan trænes, selvom det meste er aflyst. Så det har jeg brugt lidt tid på - også den længe ventede Nose Workplanlægning er det blevet til.




Jeg har delt det op i ting, der kan/skal trænes hhv ude, hjemme og begge dele, og jeg har besluttet at tage minimum én ting fra hver kategori dagligt, for at få noget struktur ind.

Der er masser af tid til at få trænet nu, og langt det meste kan lade sig gøre under de nuværende forhold: I går Nose Work, i dag frivillig håndtering, rally, HTM og freestyle - i morgen er ikke planlagt endnu, men der kommer med garanti noget HTM og freestyle ind.

Det skal nok gå! Det er superærgerligt, at alt aflyses - særlig trist er jeg over aflysningen af Nose Workprøverne på Orø, både NW2 men også den uofficielle NW3, som vi skulle have deltaget i på Selmas fødselsdag. Men sådan er det - der er vigtigere ting på spil, og både træning og prøver kommer igen, når tid er. 

Kommentarer

Populære opslag