Fed, fed nørdeweekend

I weekenden startede jeg sammen med 12 andre hundenørder på DKKs Nose Workdommeruddannelse, men inden da blev det til en dejlig lang tur med hundene i det smukke vinterlandskab.


Vi startede dagen med en tur i winter wonderland 


Vi mødtes lørdag morgen i DKKs lokaler i Solrød, og der stod den hele dagen på en masse gode snakke, gruppearbejde, diskussioner, gennemgang af regler og i det hele taget passioneret nørderi til den store guldmedalje.

Da jeg lørdag aften kørte hjemad, var jeg godt træt, men glædede mig i høj grad til dagen efter, hvor vi fik besøg af svenske Adam Hübinette, der skulle stå for undervisningen.

Hundene var i sagens natur på ingen måde så trætte som mig, og så lå det jo lige til højrebenet at lave lidt nose work med dem. Så de fik et par indendørssøg hver.

Søndag mødtes vi endnu tidligere, og der var knald på hele dagen med utrolig spændende teori, en masse praktik med demohunde og igen super spændende diskussioner.

En weekend fyldt til randen med læring, inspiration, godt selskab og lysten til at lære endnu mere sluttede søndag aften.
En stor tak til Johanna Allanach og Adam Hübinette for fantastisk undervisning, til demohunde og førere og til medkursister for at gøre det til en helt speciel weekend.

Vi blev sendt hjem med en masse lektier til næste gang, og jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang med dem!


Hundene fik løbet, og jeg fik clearet hovedet efter en lang søndag

Kommentarer

Populære opslag