Med planer og prioriteringer følger mål - og endnu flere tanker og planer

Forleden dag skrev jeg om planer og prioriteringer, og med planer og prioriteringer følger mål, ellers er det jo lidt lige meget - i hvert fald for mig! Jeg er nødt til at have nogle mål at arbejde hen mod, så arbejder jeg meget mere struktureret og ... ja, målrettet.

For Mollys vedkommende er målene for 2017:


HTM/Freestyle:
  • Vi skal debutere med vores FS2-program, og det ser ud til, at den første konkurrence kommer til at ligge d.1.april i Rønde - en hal vi aldrig har været i, så det bliver lidt spændende at skulle debutere der.
    4 uger senere, d.30.april, er der konkurrence i Roskilde - ikke noget nemt sted, men sådan er det, og vilkårene er jo ens for alle deltagere.
    3 uger senere, d.20.maj, ligger næste konkurrence, denne gang i Årslev på Fyn - også en udfordrende ring.
    2 uger efter, d.5.juni, ligger sidste planlagte konkurrence før sommerferien, og det bliver indendørs i hallen i Ringsted.
    D.2.september ligger næste planlagte konkurrence, som er i Vejen. Der har vi aldrig været, så jeg har ingen anelse om, hvordan ringen er, men den er vist heller ikke nem.
    Altså er der indtilvidere 5 planlagte konkurrencer på programmet i 2017, og der kan nå at komme flere til, tænker jeg, men i så fald bliver det først i 2.halvdel af året.
  • Titelprøven skal vi tage på et eller andet tidspunkt, men om det lige bliver i 2017, ved jeg endnu ikke, men gør det, så bliver i hvert fald først i 2.halvdel. FS2-programmet har langt højere prioritet, og det skal sidde meget mere i skabet, før vi skal koncentrere os om øvelserne i titelprøven.


Nose Work:
  • Vi skal debutere i NW1. Hvornår vides ikke, da der endnu ikke er planlagt officielle konkurrencer. Derudover håber jeg, at der kommer en masse uofficielle konkurrencer, så vi kan få konkurrencetrænet, inden de officielle går i luften.


For Selmas vedkommende er målene for 2017:


Schweiss-/vildtspor:
  • Vi er tilmeldt 400 m/20 t schweissprøve d.2.april og d.23.april, så vi håber at få plads på en af de to prøver, og vi satser naturligvis på at komme igennem til en 1.præmiering. Får vi den ikke til en af de to prøver, er der heldigvis flere prøver hen over forår og sommer, som vi kan satse på.
  • 1000m/20 t schweissprøve er vi i sagens natur endnu ikke tilmeldt, da vi skal have den anden i hus først, men om alt går vel, så er vi også klar til at tage den i 2017.
  • Unghundemesterskabet i vildspor afholdes den første weekend i august i Jylland, og her er det planen, at Selma og jeg stiller op.


Jagt:
  • Målet med jagttræningen er, at vi skal bestå brugsprøven. Vi er endnu ikke tilmeldt en prøve, men jeg håber og tror på, det kan blive i 1.halvdel af 2017.

Nose Work:
  • Vi skal debutere i NW1. Hvornår vides ikke, da der endnu ikke er planlagt officielle konkurrencer. Derudover håber jeg, at der kommer en masse uofficielle konkurrencer, så vi kan få konkurrencetrænet, inden de officielle går i luften.

HTM/Freestyle:

  • Vi skal debutere i færdighedsprøverne, og minimum FP1 skal i hus i 2017. Hvornår er ikke nærmere planlagt, men det må i hvert fald vente til efter 12.april, da hun skal være 12 måneder, før vi kan stille op.


Som en af mine meget kloge trænere siger - jeg er ganske enig!


Og hvordan kommer jeg så dertil? En ting er prioriteringer, en anden er mål, og en tredje er planerne og vejen dertil. Men hvad er så planerne mht træning?


For Mollys vedkommende:


HTM/Freestyle:
  • Molly og jeg er stadig i gang med et HMT/FS-forløb hos Anja, og vi har tilmeldt os endnu et. Derudover har vi meldt os på et trickskursus målrettet HTM og Freestyle samt et halvdagskursus med fokus på forstyrrelser - begge dele også hos Anja.
    Til juni skal vi på en 3-dages summercamp med en masse spændende undervisere, og det glæder jeg mig også helt vildt til.


Nose Work:
  • I starten af maj skal jeg på et heldagskursus i Nose Work med svenske Britt Nyland og Helena Lindhe. Om jeg tager Molly eller Selma med, eller begge, har jeg endnu ikke besluttet, men eftersom det jo også mest er mig, der skal lære, betyder det knapt så meget. De skal nok begge to få glæde af det.
    Derudover træner jeg selv, og jeg holder øje med, hvad der skulle byde sig af spændende tilbud.


For Selmas vedkommende:


Schweiss-/vildtspor:
  • I starten af marts har jeg booket en weekend med Charlotte Thomsen. Fokus her skal både være at blive klar til 20 timers prøven, men primært at blive klar til UHM, som er vores absolut vigtigste mål i 2017.
    Derudover træner jeg selvfølgelig primært selv, men også sammen med sporinstruktørerne i DRK Midtsjælland, og eftersom der er nogle garvede førere, er der også god hjælp at hente der.

Jagt:
  • I øjeblikket går Selma og jeg på et brugsprøvehold i DRK Midtsjælland, og vi går på et jagthold hos Du og din HUND. Brugsprøveholdene kører ikke kontinuerligt, så om der bliver mere end dette ene, ved jeg endnu ikke, men jeg håber, der bliver flere af jagtholdene hos Du og din HUND. Egentlig var det planen, at jeg ville stoppe med jagttræningen, når vi har fået brugsprøven i hus, og da den ikke er det endnu, er det selvfølgelig for tidligt at sige endnu, men som det ser ud nu, er jeg ikke klar til at slippe jagttræningen lige foreløbig.

Nose Work:
  • I starten af maj skal jeg på et heldagskursus i Nose Work med svenske Britt Nyland og Helena Lindhe. Om jeg tager Molly eller Selma med, eller begge, har jeg endnu ikke besluttet, men eftersom det jo også mest er mig, der skal lære, betyder det knapt så meget. De skal nok begge to få glæde af det.
    Derudover træner jeg selv, og jeg holder øje med, hvad der skulle byde sig af spændende tilbud.
  • Motivation og forstyrrelser trænes også med Selma, og selvom det egentlig startede i HTM/Freestyle-regi, tænker jeg, det er vigtigt i alt, hvad vi laver sammen.

HTM/Freestyle:
  • Selma og jeg er tilmeldt et tricksskursus målrettet færdighedsprøverne hos Anja

Kommentarer

Populære opslag