Fantastisk juleafslutning

Den traditionsrige juleafslutning afholdt af Bluewyle K9 og Aktivt Hundecenter fandt sted i går, og var som forventet værd at droppe julefrokosten for!

Molly og jeg skulle debutere i rally begynder, og da vi ikke har noget freestyleprogram overvejede jeg et stykke tid, hvad jeg skulle gøre, fordi jeg gerne ville i ringen med hende... Jeg fandt ved et tilfælde musikken fra vores julechallenge sidste år, og jeg besluttede, at jeg ville lave et program til den - Søren Okholms "Jeg så julemanden kysse mor".
Der gik ikke lang tid, før jeg midt i planlægningen begyndte at tænke: "Ej, det ville være fedt, hvis Rumle kunne gøre... Det ville være sjovt, hvis Rumle...", så jeg ringede til Sandie og spurgte, om hun var frisk på en 6+. Det var hun heldigvis, så planlægningen tog en anden drejning, men hold da op en sjov en af slagsen!
Men sådan gik det altså til, at Molly og jeg også skulle debutere i 6+.

Selma og jeg skulle stille i FS1, hvilket jeg også glædede mig rigtig meget til - specielt efter weekendens konkurrence og mandagens træning.


Hundenes tøj lå klar til de forskellige starter


Vi lagde ud med FS1, og selvom Selma syntes, det var svært med en del gøende hunde, klarede hun det rigtig godt, og jeg var godt tilfreds med vores præstation - god start på aftenens konkurrencer!

Derefter var det Molly i rally begynder... Det var en lille bane med plads til meget få skridt mellem skiltene, men det betød på den anden side, at der ikke var så meget af den "kedelige" lineføring, og der var ikke tid til at tænke på andet end næste skilt, højre, venstre og hvad-er-det-nu-den-kommando-hedder... Molly vidste vist ikke helt, hvad hun lavede på den bane, og hun lignede hele tiden en, der spekulerede på, hvornår jeg havde tænkt mig at tage den snor af, så hun kunne få lov at lave noget, og da hun fik sin twist-kommando, fløj hun begejstret rundt - endelig noget kendt arbejde!
Det var sjovt at prøve, men jeg havde ikke indtrykket af kønt hundearbejde, dog ganske ok, og jeg var rigtig godt tilfreds med vores debut. Vi fik 2 x 1 point fradrag for stram line (jeg skal lære at lade linen være løs i stedet for at gå og kvejle den op hele tiden!!!!) og 10 point fradrag for en forkert udført øvelse (Molly satte sig, før hun dækkede) Jeg skulle selvfølgelig bare have lavet øvelsen om, men der mangler rutinen til at træffe den slags beslutninger undervejs.

Til sidst stod den på 6+ med Molly, Rumle og Sandie, og hold nu op en fest vi havde!!!
Jeg var spændt, men ikke nervøs, og da vi kom ind i ringen hverken så eller hørte jeg andet end primært Molly, men også Rumle og Sandie.
Det er var en virkelig fed oplevelse, og absolut noget vi skal lave mere af!




Ved præmieoverrækkelsen blev jeg noget overrasket, da det viste sig, at vores rallydebut rakte til en 1.plads - wauw, det var fedt! Og jeg tror nok, jeg er kommet til at love Paul, at jeg snart stiller op til en officiel rallykonkurrence...


Det kan være svært at skjule barnlig begejstring over flotte rosetter
og en overraskende 1.plads
Foto: Marianne Ploug Frandsen


HTM og freestyle blev afviklet som åben klasse, dvs alle i samme klasse, mens bedømmelserne blev foretaget ud fra klasse og niveau.
Selma og jeg blev nr. 6 med vores FS1 Buster-program, og som Sandie og jeg begejstret konstaterede, da vi fik at vide, at vi blev nr.3 med vores 6+, slog vi os selv!

Topglad og meget stolt af mine tøser pakkede jeg sammen og kørte hjem med armene over hovedet: Det havde været en god tur i ringen med Selma, vi havde styr på det hele, det føltes godt, og tankerne omkring fremtiden i klasse 1 faldt endeligt på plads (mere om det en af de nærmeste dage)
Debuten i rallybegynder var sjov og gik godt, og debuten i 6+ var fuldstændig fantastisk. Hvad der var endnu mere fantastisk var Mollys glæde i ringen, som også ses i slutningen af videoen. Både hun og jeg har vist savnet at være i ringen sammen, så det er bare om at komme over stepperne med det klasse 3 program.


Aftenens høst: 3 rosetter, 3 kg foder og 3 gavekort á 3 kg foder - WAUW!


Det var en sand gaveregn, og i dag blev de 3 gavekort ombyttet til 3 x foder.




Det var en fantastisk hyggelig, sjov, lærerig og veltilrettelagt aften, og jeg glæder mig allerede til næste år! 🎄🎄🎄

Nå ja, HMC-flettebutikken var også med og indbragte 250kr.

Kommentarer

Populære opslag