Tilbage til magien - et rigtigt juleeventyr

Her til morgen trodsede Molly og jeg juletræthed, blæst og regn og satte kurs mod Ringsted og Charlotte Frigasts lækre arealer.

Vi var 23 ekvipager, der havde valgt at tilbringe den første del af 1.juledag på den måde, og det var en tophyggelig dag med god stemning og dejligt selskab.

Alle fire søg skulle tages ud i et, og da Molly og jeg var på som nummer 3, var det hurtig "overstået", og der var masser af tid til hygge og gode snakke.
Rækkefølgen var køretøjssøg og derefter indesøg, som Anja dømte, og derefter direkte videre til udesøg og beholdersøg, som Johanna dømte.


Køretøjssøg - 1½ min

Indesøg - 2 min

Udesøg - 2 min

Beholdersøg - 1½ min


Mit mål med dagens konkurrence var at have en sjov dag, at have glæde i søgene, at støtte Molly men samtidig forvente noget af hende, lægge noget ansvar over på hende og tro på, at hun kan.
Selvfølgelig ville det være fedt at få alle søg i hus, men det var langt vigtigere for mig at holde de aftaler, jeg havde lavet med mig selv, og selvfølgelig at have en glad hund.

Ved køretøjssøget viste Molly mig hurtigt hvor kilden var, men hun slap hurtigt og kiggede op på mig, så jeg havde is i maven og afventede, hvorefter hun bøjede det i neon for mig! YES!!! Fed start, og så specielt i køretøjet, som jeg frygtede lidt efter sidste konkurrence og specielt i den blæst, der var.
Ved indesøget skete det samme igen, dog kom den bøjede neon lidt hurtigere denne gang - topfedt!!

Superglad og meget stolt af os begge to fik vi en lille pause, da vi ikke kunne komme direkte videre til Johannas søg. Indtil videre havde jeg holdt aftalerne med mig selv, og Molly var topglad.

Da vi gik videre til udesøget, nåede jeg at registrere, at det blæste rigtig meget, og jeg nåede at tænke "F*CK!", men jeg glemte det heldigvis igen, da jeg fik anvist start mm. Igen så jeg fuldstændig samme mønster, jeg gjorde fuldstændig det samme, og det virkede!
Videre til beholdersøget, der var det sidste, og her startede Molly ud på samme systematiske vis, som hun plejer, for derefter at gå tværs over til modsatte række - dog med en meget vag markering. Det anede mig, at det var den rigtige beholder, men det var ikke nok til, at jeg ville markere fundet. Derefter begyndte Molly at snuse rundt om beholderen, så jeg måtte bede hende søge igen, og så markerede hun ellers også fint på den korrekte beholder - fedt, fedt, fedt!!! Alle fire søg i hus og vist nok uden fejl. Det var dog ikke det vigtigste...

Det vigtigste var, at vi havde haft en fest med alle fire søg, Molly var glad, sikker og arbejdede godt, jeg havde holdt min del af aftalen, og da Molly hoppede og dansede hele vejen tilbage til bilen, kunne jeg ikke få armene ned! Lige der vidste jeg, at magien var tilbage, og vi var urørlige, Molly og jeg - vi var vindere, uanset hvad point og tid sagde.

Efter et par hyggelige timer var det tid til præmieoverrækkelse, og aldrig har jeg været så ligeglad med resultater - vi havde vundet magien, som ingen kunne tage fra os 💖
At vi samtidig blev nummer 2 i både indesøg og køresøgsstøj, samlet vinder med 100 point, 0 fejl og i tiden 47,24 sekunder samt fik NW1-titlen gjorde bestemt ikke dagen dårligere.

Da Liv og jeg gik tur med Molly ved ankomst, så hun en kæmpe pyt/minisø, som hun gerne ville have været ude i, og jeg lovede Molly, og hun måtte komme derned senere, hvis hun var dygtig. Egentlig mest i sjov, men da Molly dansede ud til bilen efter de fire søg, besluttede jeg, at jeg selvfølgelig skulle holde, hvad jeg havde lovet, så Molly fik sin plasketur!


Forventningsfuld og klar til vandplask
 

Trætte og glade kørte vi hjem, og vi kan næsten ikke vente til næste prøve.


 

Resten af dagen har hænderne været over hovedet - jeg er topstolt af både Molly og mig selv, og så bliver det da bare ikke bedre.

Se, dét var et rigtigt juleeventyr 💝🎄

Kommentarer

Populære opslag