Match to Sample - part I

Vi er startet på Match to sample-hold hos Johanna her til aften, Molly, Selma og jeg.

Selma har prøvet det før som en del af et andet kursusforløb: Challenging Chains, som vi startede på i slutningen af april og afsluttede i slutningen af juni. Vi har ikke gjort ret meget ved det siden, men vi vil rigtig gerne, og derfor var jeg superglad for, at Johanna ville oprette et kursusforløb, så vi kan fortsætte.
Molly aldrig prøvet det, men hende ville jeg også rigtig gerne i gang med, men kom det aldrig hjemme, så jeg kunne køre sideløbende - nu er muligheden der, og det er helt perfekt.

I løbet af ugen har jeg fået kigget på look-adfærden, der skal på plads som noget af det første. Selma har fået genopfrisket den, og den sidder lige i skabet, mens jeg har introduceret den for Molly, og jeg synes, der begynder at være forståelse for det.

Det blev virkelig tydeligt for mig, hvor stor forskel der er på Molly og Selma - ikke at jeg ikke vidste det, men det blev meget tydeligt på flere måder.
Molly er en think´er, og Selma er en do´er - ikke noget, jeg ikke vidste, men jeg fik i den grad sat to fede streger under til aftenens træning:
Mollys look-adfærd er et lille kort blik, næsten bare en lille trækning i øjet, mens Selmas er en meget tydelig adfærd, hvor hun drejer hele hovedet og stirrer på genstanden.
Molly bliver siddende i buret/sin zone, hvis hun er i tvivl, Selma blæser ud af buret og prøver.
Molly skal have tid til at tænke, før hun går ud og markerer, den slags bruger Selma ikke meget tid på - tvært imod venter hun helst ikke på signal til at markere.

Molly kom i gang med to genstande, som vi skal træne videre på, mens Selma kom i gang med fire, og vi skal lege lidt med positioner, præsentationer og genstande for at se, om der er nogle præferencer.




Månedens inspirationstricks er at balancere en genstand på hovedet og at kravle.
Molly og jeg nåede ikke at kigge på nogle af dem, mens Selma og jeg kom i gang med "HAT", som jeg valgte at kalde tricket med at balancere med noget på hovedet.

Træt, lettere kold, men glad og topmotiveret kørte jeg hjem og glæder mig nu til i morgen, hvor jeg skal dømme det første DM i HTM/Freestyle.

Kommentarer

Populære opslag