Flere overvejelser forude - om jagttræning

I går var sidste gang i denne omgang på jagtholdet hos Du og din HUND.
På næste hold er jeg med som selvtræner, altså uden instruktørtid, hvilket også betyder, at jeg kommer til at prioritere fra gang til gang, om der er anden træning, der falder på samme dag, som er vigtigere. Og da vi nu har fået brugsprøven i hus, skal jeg lige overveje, hvad der skal ske med jagttræningen.

Træningen i går var fra min side præget af træthed efter en lang periode med rigtig mange aktiviteter og for lidt søvn, så det betød, at jeg satte kriterierne lidt ned for os, og vi tog tingene i et stille og roligt tempo, hvilket passede mig helt fint.

Vi startede med udløb til kegle, ligesom sidst, og her fløjtede jeg Selma ned - det gik supergodt på både kort og lang afstand samt fra forskellige vinkler.
Øvelsen generaliserede vi til en pind, og efter 2 gentagelser, var Selma klar til, at vi satte signal på.


Udløb til og stop ved pind


Apropos generalisering så trænede vi at holde fast på forskellige fremmede genstande fra Ainos kasse med apporteringsgenstande. Jeg er vanvittig imponeret over, hvor god Selma er til det.

Dirigering til 3 skåle var jeg dog knapt så imponeret over, og det gik mildest talt ikke ret godt. Jeg fik dog en rigtig god og vigtig information, da Selma løb mod skålen idet, jeg løftede armen og ikke på mit signal, så der er lige lidt at træne på der.

Vi afsluttede med en fællessit på 50 meter, og den sad lige i skabet. Eller rettere: Vi afsluttede med kage, da vi havde fået den famøse brugsprøve i hus.

Kommentarer

Populære opslag