"Nå, hvad brugte du så din fridag på?"

Den tilbragte jeg hhv udenfor i p*søsende regnvejr og indenfor i ammoniakstinkende stald... 

Når ret skal være ret, så var det kun en brøkdel af min fridag, der blev spenderet på den måde, men mens jeg stod gennemblødt, med (den vandfaste!!) mascara løbende ned ad kinderne, vand fra håret løbende ned ad nakken og med ammoniakstank rivende i næsen, kom jeg til at grine lidt af mig selv - hvem bruger sin fridag på den måde? Nå jo, det gør jeg! Og jeg gør det glad og gerne, fordi det er fedt, fordi jeg brænder for det, og fordi det faktisk - hvor åndssvagt det end lyder - lader mine batterier op, selvom jeg kommer fuldstændig våd, kold og forkommen hjem efter sådan en dag.

Men dagen i går var nu andet end regn og ammoniak... Vi var på praktisk og teoretisk workshop med fokus på duftplacering og sværhedsgrad for Nose Work kl.2 arrangeret af Johanna og med Pia Johnsen som underviser.

Vi lagde ud med teori og afprøvning af samme i praksis, og eftersom den del foregik i Sjællands Agilitycenter, var vi i tørvej og - udover røgelsespinde - et forholdsvis duftneutralt sted.
Efter frokost tog vi ud og forberedte klasse 2 søg i praksis - Johanna og jeg lavede et udesøg i et område med en masse betonblokke. Hold nu op, hvor kan man snakke meget om placering af duftene, for og imod, frem og tilbage, men det er også de drøftelser, der giver de gode refleksioner og den god læring.
Der kom 3 ekvipager, så vi kunne få testet vores søgeområder.
Vi fik lavet et godt område, vores forventninger om hundenes reaktioner holdt stik, og jeg syntes, det var supergod læring både at planlægge søget, bruge teorien i praksis, men også at se hundene og ikke mindst førernes reaktioner.

Kold, våd og træt kom jeg hjem efter en god og lærerig dag, og efter kaffe, varme, en tur på sofaen med bog og tæppe, fik jeg lavet min Limited Christmas 2017 Collection færdig, så den kan sættes til salg i eftermiddag.

Dagen i dag skal bruges på ren afslapning og nedbringelse af to-do-listen. Nogle af de sjovere ting, der står på listen er er kort Nose Work- og freestyletræning med pigerne, planlægning af FS3-program, kagebagning, læsning og fletning. Nå ja og så skal julekollektionen sættes til salg kl.17, og kl.20 skal jeg sende tilmelding til juleafslutningen hos Aktivt Hundecenter og Bluewyle. Det bliver en god dag!


Black Saturday


Indtil da tager vi den med ro, nyder både freden, roen og tiden - og holder Black Saturday ❤

Kommentarer

Populære opslag