Skøn lørdag

Dagen i dag startede med en luftetur med tøserne - jeg skulle undervise i motivation og samarbejde fra kl.9 til 12, og da Thomas ligger på sofaen med nyopereret knæ, tænkte jeg, at det var bedst for alle parter at tage dem med.

En frisk løbetur startede dagen, og Molly og Selma var klar til 3 timer i bilen, inden det blev deres tur til at komme ud og lave noget.


Tøserne i vintertøjet



Og mig i vintertøjet: Mine nye jakke fra DogCoach


Da jeg var færdig med at undervise, satte jeg tre søg op, inden Molly og Selma fik endnu en løbetur.

Først fik Selma lov, og derefter Molly - fælles for dem begge to var, at de gjorde min påstand om, at det står skidt til med køretøjssøg, til skamme! Både trailersøget og lastbilsøget klarede de begge to superflot: Ingen poter på, koncentration og fokus på køretøjet og stor sikkerhed i at finde kilden - perfekt!! 
Inden søgene planlagde jeg at gå højre om køretøjerne, og det fik jeg holdt fast i.


1 kilde på den ene side af traileren

Og 1 kilde på den anden side af traileren

2 kilder på siden af lastbilen og 1 på bagenden


Udesøget var jeg lidt spændt på, da jeg havde placeret den ene kilde nede i en åben skraldespand. Dvs de kunne ikke komme til den, og færten kunne brede sig rigtig meget.
Også her arbejdede de begge to superflot, og jeg oplevede ikke samme frustration, som jeg nogle gange oplever, når de ikke kan komme helt hen og markere kilden - fantastisk!


2 kilder i udesøget


Første halvdel (og lidt mere) af lørdagen gik på Du og din HUNDs træningsplads i det kolde, men smukke, vejr, og jeg var i dén grad klar til at komme hjem og få et par kopper kaffe og ½ time på sofaen, inden jeg om lidt skal på Höst
Kaffen blev det til, men sofaen må vente til en anden dag, da jeg i stedet brugte tiden på rekvisitter... I morgen bliver det i hvert fald heller ikke, da jeg skal til Fyn på modul 1 i Retrieverklubbens grunduddannelse.

Kommentarer

Populære opslag