Ferietræning

Vinterferie betyder ekstra tid til træning, og den træning blev i dag 2 timers nose work med Liv, Kiwi og Choice.

Vi mødtes i Undinehallen, hvor vi først satte indesøg (13 kilder i alt) og beholdersøg (2 stk med 1 kilde i hver) op, derefter kiggede vi på hhv halsbånd, rekvisit og sten til bluser, inden vi tog søg søgene med hhv krøller og sortlinger.

Umiddelbart ikke de vilde udfordringer for Molly og Selma, men jeg noterede mig følgende fra dagens træning:
  • Selma er blevet god til at håndtere de høje søg, hun ikke kan nå, og jeg kan efterhånden trække tiden noget længere uden at få den tidligere "frustrationsadfærd" i form at hoppen og kradsen på væg/mur. Nu ser jeg en "pegen" med snuden.
  • Molly klarer dem også bedre og bedre, men er dog ikke helt så langt som Selma.
  • Vi skal have mere fokus på beholdersøg igen. For både Molly og Selma gælder det, at de ikke har den tidligere sikkerhed i beholdersøg, men eftersom vi ikke har fokuseret på det længe, giver det måske meget god mening.
Så er det godt, vi igen i morgen skal træne nose work - denne gang 2 timer med Aino, Nemo og Saga, hvor vi netop har aftalt at have fokus på beholdersøg.

Resten af dagen er gået med afslapning, indkøb til morgendagens internationale pandekagedag, opstart på Selmas halsbånd til FS1 og opstart på et nyt trick, som jeg har valgt som et af de to, jeg skal indlære og filme under Canis klikkertræneruddannelsen.



Nyt trick in the making

Kommentarer

Populære opslag