Hot stuff - når det er svært at få trænet

Åh, det er hårdt at være sort hund i varmen... Det er faktisk også hårdt at være hundetræner for sorte hunde i varmen, men derfor får vi nu alligevel gjort lidt ved freestylen.

Da jeg trænede i Undinehallen for et par dage siden var det virkelig varmt, og selvom begge tøser havde deres kølemåtter med, var det stadig rigtig varmt for dem. Jeg besluttede at sætte mit ur og træne MAX 10 min med hver pr.pas, hvorefter de fik en god pause, da jeg også lavede noget selv ind imellem, og det fungerede faktisk rigtig godt.

Selma er blevet vanvittigt sej til at holde fokus og intensitet, og Molly rykker godt med vores nye øvelser og programmet i det hele taget, så det var en superfed træning, og jeg tog hjem med armene over hovedet.




Mandag var det HTM/freestyledag hos Anja, og vi rykkede udenfor i Ballerup, hvilket var virkelig skønt! Der er ingen tvivl om, at det er sværere for Molly at holde fokus udenfor, og det er også det, jeg har set til de to rallyprøver, vi har været til, men det er en fed mulighed for at få trænet på netop det.
Vi lagde ud med forstyrrelsestræning, hvor Jennifer og jeg var sammen med én hund på ad gangen.
Molly syntes, det var lidt svært til at starte med, men da hun fik knækket koden, var hun megasej til det!

Den individuelle tid brugte jeg udelukkende til snak og planer, da jeg havde brug for at vende konkurrencer, fremtid mm for at komme videre med Molly. Første step på vejen er træningsklassen til HHKs konkurrence på lørdag, og derefter lægges der nye planer for næste konkurrence, der er Sydkystens d.30/6.

Indtil på lørdag skal planerne pudses af, og jeg havde egentlig planer om at tage i Undine og træne lidt her til aften, men jeg overvejer, om det er for varmt... Det var i hvert fald for varmt til den nose work aftale, vi havde i dag, så den er flyttet til næste uge.

Kommentarer

Populære opslag