Kristi Himmelfartsferie part I - Nose Work og freestyle

At starte en miniferie med fantastisk Nose worktræning kan man da kun blive glad af!




Køretøjssøg sad for begges vedkommende i skabet, hvilket jeg var ret overrasket over. Den sidste ud af fire kilder var de begge meget problemløsende omkring, hvilket også betød, at hovedet kom ind under nogle gange... Men hellere problemløsende i træningen, og så må vi tage de fejl med, det evt giver til konkurrencer.

Brosøget (se billedet af Molly ovenfor) var for begges vedkommende svært, nok primært pga vandet så tæt på - Selma måtte jeg starte om flere gange, og først fjerde gang gik hun ordentligt i søg. For Mollys vedkommende krævede det kun to forsøg... og så gik de i gang med at søge på den træ, jeg havde besluttet mig for at starte ved. Henover broen manglede der noget struktur, men begge fandt hurtigt de to kilder, der var placeret der.

Søget ved en lille hytte/pavillon tog jeg kun med Selma, og der fik hun brugt nogle af de færdigheder, vi arbejde med på kursus for et par uger siden.
Der var en kilde mellem to gulvbrædder inde under en bænk, og Selma valgte at mase sig ind mellem væg og bænk og kunne umuligt komme ud på anden vis end ved at bakke, og det var også på vejen tilbage, hun fandt kilden.


Utilgængelig? Næh, jeg maser mig bare ind bagom



I samme søg var der en kilde i ca. 170 cms højde. Det valgte Selma at løse ved at hoppe op på en bænk og derefter stille sig på bagbenene. Her skal jeg have lært hende, at jeg kan holde fast i selen, mens hun søger videre.


Op på en bænk og op på bagben, så er en kilde i 170 cm ingen sag


Gavlsøget tog jeg også kun med Selma, og det var noget rodet og ustruktureret, selvom hun dog fandt, hvad hun skulle.


Hvis nu jeg krammer træet, så kan jeg stå fast og vise, hvor kilden er

Den er jo lige her!


Molly fik jeg to ukendte søg med, og fælles for dem var, at der med vilje ingen struktur var, da jeg havde fokus på, at hun var tryg med glatte gulve, snævre passager og ustabile teltvægge - og det klarede hun megagodt!!! Det er helt vildt, som hun rykker, hvad det angår.

Selma fik et ukendt søg, og der manglede igen struktur, men hun var vildt sej og fandt, hvad der skulle findes.

Om det var pga varmen, den manglede luftetur, fordi jeg sad i kø hele vejen og brugte den dobbelte tid på at komme frem, eller noget tredje vides ikke, og det er egentlig også lige meget - strukturen med Selma er nødvendig, ellers er hun som en flue i en flaske, og får spildt alt for meget tid og dermed ressourcer på at tåge rundt. 

Logbog med med noter før, under og efter


Endnu en fed nose worktræning med masser af læring og masser at tage med i den fremtidige træning.

Jeg havde booket 4 timer i Undinehallen i dag, og der blev trænet HTM og freestyle i varmen sammen med Sandie og Liv.
Udover at have nogle enormt hyggelige timer, fik vi også trænet så meget igennem, som varmen nu tillod. Vi fik kigget på nye programmer, hjulpet hinanden med at styre musik, belønninger mm, og helt konkret fik jeg trænet uforudsigelige belønninger, udholdenhed og motivation med Selma, mens jeg primært trænede sidelæns bevægelser og spring med Molly.


Det var meget varmt, sagde Molly


Da vi kom hjem, slappede Molly og Selma af i skyggen, mens jeg fik ordnet en masse ting, inden jeg tog i biografen for at se Utøya.


Afslapning i skyggen


I morgen er der fællestræning i forbindelse med Canis klikkertræneruddannelsen og derefter photoshoot med Svetlana.
Lørdag skal jeg dømme HTM i Roskilde, og søndag har vi en nose work træningsaftale - det bliver en god Kristi Himmelfartsferie!

Kommentarer

Populære opslag