Rallydebut i Collieklubben - eller den forsvundne tysker

For efterhånden længe siden tilmeldte Liv og jeg os Collieklubbens rallyprøver, og den gang virkede det som om, der var 100 år til vores debut, men i dag oprandt dagen, så her til morgen kørte Molly og jeg til Høng.

Liv og Mango skulle op i ekspertklassen, så vi kom fra starten, hvilket gav en dejlig rolig start på dagen.
Vi hyggede os gevaldigt - også da det blev tid til banegennemgang i begynderklassen.
Tungen skulle holdes lige i munden, da banen med de 13 skilte skulle gennemgås og memoreres.


Pauls begynderbane


Molly og jeg skulle på som de første i klassen, og jeg nåede at blive godt nervøs, da jeg kunne se, at hun reagerede på to hunde, der kom op at toppes, og at hun bare generelt syntes, det var svært at være der.
Vi kom fint fra start, men allerede i den første spiral kunne jeg mærke, at Molly syntes, det var rigtig svært at være der, og efter tyskervendingen, hvor Molly twistede både i første og andet forsøg, stoppede jeg mentalt op, trak vejret dybt og forsikrede Molly om, at vi nok skulle klare det sammen, selvom det var svært, og det gav noget mere ro til os begge to. Resten af banen gik fint, og jeg var rigtig godt tilfreds og stolt af Molly, da vi efter målskiltet løb ud af banen og holdt fest - 82 point og vores første pind blev det til! Fratræk på 3 for en ommer ved tyskervendingen og yderligere 10, da den heller ikke virkede i anden omgang. Derudover 5 x stram line.


Foto: Emmy Marie Simonsen

Foto: Emmy Marie Simonsen


Jeg tilskrev de to twister i stedet for tyskervendingen, at skiltet kom lige efter snur rundt skiltet, og at Molly reagerede på presset ved at vælge en god og tryg yndlingsøvelse - det undrede mig, da tyskeren plejer at sidde der, men herregud... en glædestwist kan man ikke andet end smile af.
På vejen hjem, da jeg sad og tænkte over, hvordan jeg rent træningsmæssigt kan ændre noget i forhold til den forsvundne tysker, gennemgik jeg forløbet fra snur rundt til og med tyskeren. Jeg gennemgik hvert step og inden jeg nåede at tænkte sætningen: "... og jeg sagde RUNDT, vendte ryggen til og...", faldt det på plads... Der var den jo!!! Fejlen altså.... Det hedder "CIRKLE - PLADS"!!! Rundt er twist den modsatte vej... Først tænkte jeg, at det da var ualmindelig dumt af mig, og det var det da også, MEN på den anden side blev jeg også virkelig stolt af Molly, der i en presset situation valgte at lytte efter og høre, hvad jeg sagde, på trods af at jeg gjorde noget andet og vendte ryggen til hende, og hun gjorde det ikke bare én, men hele to gange - megasejt faktisk!!!


Molly med sin deltagergave


En virkelig hyggelig debutdag sammen med Liv og krøllerne sluttede med lidt HTM/Freestylesnak og kig på programmer, inden vi kørte ud for at få en is - vi glæder os allerede til næste gang!

Kommentarer

Populære opslag