Når linen er en udfordring - om rally begynder

I går var Molly og jeg til vores anden rallytræning hos Du og din HUND, og helt overordnet går det godt!

Selve skiltene og øvelserne har vi godt styr på, hverken kegler eller skilte er noget issue, da Molly ikke udviser interesse for at snuse til dem - så langt så godt!

Hvad der dog er et issue, er linjeføringen... Jeg er ikke vant til at arbejde med Molly i line, og selvom hun ikke trækker, så får jeg konstant stram line, fordi jeg går og samler op - det bliver afgjort min største udfordring i begynderklassen.

Derudover mangler Molly lidt drive og motivation - om det er fordi, det har været varmt de to gang, vi har været af sted (hun bliver meget påvirket af varmen), om det er fordi, hun lige skal finde ud af, at vi også arbejder, når vi går rally, og ikke bare går tur, eller om det er mig, der skal finde mere entusiasme frem, må vi (jeg!) få kigget på. Men hyggeligt, det er det.


Molly og dobbelt slalom


I går fik jeg også invitation til facebookgruppe knyttet til den kommende rallyuddannelse. Der lå information om programmet for første dag, og det lyder virkelig spændende, så jeg glæder mig rigtig meget til snart at skulle i gang.

Kommentarer

Populære opslag