Rumle-guf a la Mia

Både Molly og Selma er vilde med Sandies "Rumle-guf", der er lavet på frugt, så jeg tænkte, jeg ville prøve at gøre hende kunsten efter.
Jeg havde dog ikke alle ingredienserne hjemme, og da det blandt var nogle af de mere vandholdige ingredienser, der manglede, forsøgte jeg at putte lidt mere i af noget og ellers erstatte med agurk, hvilket lykkedes ganske fint.

Tøserne er vilde med min variant af gufferne, de er nemme at lave, og de er sunde - what´s not to love?

Ingredienser:
  • 2 bananer
  • 2 æbler
  • 2 gulerødder
  • 1 agurk
  • 2 æg
  • 200 g kartoffelmel 

Fremgangsmåde:
  • Kernehus fjernes fra æblerne, og frugt, grøntsager og æg blendes til en ensartet og flydende masse.
  • Kartoffelmel tilsættes og blendes med.
  • Massen hældes på en bradepande beklædt med bagepapir.
  • Bages ved 125 grader i 1 time, hvorefter den bliver stående på eftervarmen, til ovnen er kølet helt ned. Alternativt skrues der ned til 100 grader, og "kagen" bages 30-45 minutter mere. Den skal være fast, men ikke tør.
  • Efter afkøling skæres "kagen" ud i passende stykker og opbevares på køl 1-2 uger (kan fryses).


Blød, men fast konsistens

Skåret ud i passende stykker til træningsgodbidder

Kommentarer

Populære opslag