Hyggetræning og afklaring

Dagen i går blev rent hundemæssigt brugt på 2 timers rallytræning i Undine sammen med Aino og pletterne.

Stakkels Selma måtte både trækkes med sko og løbetidsbukser - hun var ikke tilfreds, men da vi begyndte at træne, glemte hun heldigvis alt om det.
Selma og jeg har aldrig trænet rally før, men eftersom det bare drejede sig om at få lavet noget, så hun kunne få krudtet lidt af, var det ligeså fint at træne rallyskilte som noget andet.
Det gik efter omstændighederne ganske fint, og hun kommer da også med en anden gang, hvis det giver mening.


Lille rallymyre
Foto: Aino Pedersen


Men for at det ikke blev for meget for poten, måtte vi lave noget stillesiddende også, og vi arbejde lidt med at generalisere "gemme", både siddende, liggende og med ryggen til - det gik supergodt!


Generalisering af hagetarget
Foto: Aino Pedersen


Molly og jeg fik trænet nogle begynderskilte med specielt fokus på dæk og ståøvelserne, som er dem, vi har størst udfordringer med i begynderklassen - udover linen altså...


Molly i frontposition
Foto: Aino Pedersen


Derudover fik vi trænet lidt på "turn", som uden tvivl skal bruges i det nye klasse 3 program - hvor og hvornår vides dog ikke endnu.


Turn
Foto: Aino Pedersen


Som jeg skrev forleden dag, overvejede jeg at tilmelde mig den første officielle rallyprøve d.11/2, men da jeg havde et uafklaret kryds i kalenderen, vidste jeg det ikke med sikkerhed.

Det uafklarede kryds er nu blevet afklaret, og jeg kommer ikke til rallyprøve, da jeg skal starte på DRKs grundinstruktøruddannelse samme dag.

Det betyder, at 2018 kommer til at byde på både Canis klikkertræneruddannelse, hvor fokus er på selve færdighederne, og hvor jeg selv har hund med, og på DRK grundinstruktøruddannelse, hvor fokus primært er på instruktørrollen.
Jeg tror, det bliver en rigtig fed kombination, og jeg glæder mig!

Kommentarer

Populære opslag