Processer, beslutninger og mål

I øjeblikket knokler jeg på med at få styr på musik, programmer, kostumer og rekvisitter til både FS1 og FS3. Det er både frustrerende, sjovt og lærerigt, men bedst af alt så er jeg endelig kommet dertil, hvor jeg kan begynde at få trænet på elementerne.

Det har ikke været relevant for mig at tænke i mål for 2018 endnu, netop fordi jeg har været et sted, hvor det hele virkede uoverskueligt, og hvor det var vigtigere for mig at fokusere på den proces end på at sætte mål og delmål.

I går blev jeg dog nødt til at give det nogle tanker, hvad Molly angår, da der kom en besked fra Anja i vores facebook-gruppe.
Vi blev bedt om at gøre rede for, hvad vi vil have fokus på i vores individuelle tid til træning på mandag, hvilke forberedelser vi vil gøre inden da, OG hvad vores mål for 2018 er.

Jeg læste beskeden, tænkte "F*ck!", lod den ligge, og da jeg et par timer senere satte mig for at skrive et kort svar om at det ikke var på plads endnu, skete der noget sjovt... Nedenstående, ikke helt korte, svar skrev sig selv:

"Jeg har ikke detailplanlagt mål for 2018 endnu, men mit overordnede mål er at bestå FS3 inden udgangen af 2018. Første delmål er at stille til første konkurrence uanset hvor meget eller hvor lidt, vi har på plads af programmet - vi SKAL i ringen igen asap!!! Både fordi jeg ellers bliver ved at udskyde og dermed kan bruge hele 2018 på at gøre programmet klar, men lige så meget fordi jeg har lyst, fordi jeg savner det! 💝Målet med første konkurrence er på ingen måde at bestå, men at få testet det, vi har til den tid i praksis og at have en fest ★

Til på mandag har jeg skrevet alle tanker og nuværende planer ned, jeg er begyndt at træne på de første 30 sekunder MED Molly, og resten er jeg begyndt at træne uden.
På mandag vil jeg vise, hvor vi er med de første 30 sekunder, og derudover vil jeg gerne kigge på det, der mangler i programmet.

Jeg glæder mig!!!!"

Det var fedt at opdage, at svaret faktisk allerede lå der - jeg havde taget stilling til det uden at vide det, eller i hvert fald uden at sætte mig ned og beslutte mig for at træffe en beslutning.
Mit 2018 mål føles rigtigt, og det bekræfter mig igen i at beslutninger, der ikke forceret og tvinges igennem, men i stedet falder på plads af sig selv, føles meget mere rigtige.




Senere på dagen var jeg med Selma hos dyrlægen, hvor hun fik fjernet sine tre sting i poten. Alt så superfint ud, men vi skal stadig passe på syningen de næste par uger, hvilket passer glimrende med, at hun alligevel luftes i snor pga løbetiden - helt perfekt!


Selma


Endnu en beslutning er på plads, og i går, da tilmeldingen til DKKs Nose Workprøve i slutningen af marts åbnede, meldte jeg Selma til i NW2 - en stor beslutning, der har været længe undervejs, men nu er vi klar til at hoppe ud i det.
Molly kommer ikke til at stille i denne omgang, da jeg holder hende i klasse 1 indtil videre, og eftersom jeg skal dømme NW1, kommer vi ikke til at stille der.

Kommentarer

Populære opslag