Fabelagtigt og helt perfekt - konkurrencesæsonnen er skudt i gang

Jeg skrev forleden dag, at vi var klar til sæsonstart, og det skal jeg ellers lige love for, vi var!!

Wauw, for en dag i går, hvor HTM-konkurrencesæsonnen blev skudt i gang med en fabelagtig dag i Lazi hallen arrangeret af Hornsherred HTM-klub.
Det var en helt igennem fantastisk dag både som dommer og som deltager - der manglede intet... hverken hvad forplejning, støtte til HMC, lækkert hundearbejde, dejligt selskab, flotte rosetter eller noget andet angik.

Dagen startede for Mollys og mit vedkommende med titelprøven, som gik rigtig godt! Vi havde det sjovt, Molly var i hopla og leverede et par ekstra glædestwister ind imellem, men når man skal, så skal man, og vi kan alle få brug for at twiste 💖 og jeg fik gjort de ting, jeg havde overvejet i løbet af ugen.

Ved præmieoverrækkelsen blev jeg nu alligevel overrasket over, at vi opnåede hele 4,3 point! Så udover den smukke roset kan Molly nu smykke sig med titlen HTMF.


Molly HTMF


De næste timer blev brugt på at dømme de tre freestyleklasser, pausen på at gå en tur med tøserne, hvor Camilla gjorde os selskab, og vi fik som nye dommerkollegaer drøftet nogle af de spørgsmål, der var dukket op i løbet af formiddagen. Dernæst dømte jeg HTM3, senior- og sandkasseklassen, inden jeg selv skulle op med begge tøserne i hver deres træningsklasse.

Jeg havde sat mine klare mål, jeg var skarp på, hvad mit primære fokus var for hver tur i ringen, og jeg var meget opsat på at være tro mod mine løfter til mig selv og tøserne.
Jeg havde ingen kostumer på, jeg var ligeglad med timing, og jeg var ligeglad med, om vi fik lavet de enkelte øvelser.
Det gik helt fantastisk og over al forventning! Selma gik i snus enkelte gange, men hun kom lynhurtigt tilbage, og vigtigst af alt: Jeg blev ikke irriteret, jeg bevarede roen og blev ikke hektisk, som jeg plejer. Jeg fik belønnet, som jeg gerne ville, jeg fik støttet, som jeg gerne ville, jeg havde den ro, jeg gerne ville have, og vi havde en fest - det var 1 minut og 19 PERFEKTE sekunder 💜
Molly fik jeg støttet og hjulpet, som jeg gerne ville, så hun var tryg i ringen og fik en god oplevelse. De første 30-45 sekunder hjalp jeg lidt mere, det føltes fuldstændig rigtigt, og jeg kunne se, hvordan hun slappede mere og mere af. Resten af tiden havde hun et helt fantastisk overskud, og jeg var dybt imponeret over, hvor flot hun håndterede det - solen og månen kunne være faldet ned, og vi ville ikke have opdaget det! Det var 4 fuldstændig PERFEKTE minutter i ringen med den helt rigtige følelse 💖
Jeg var - og ER - så stolt af både mine to stjernetøser men også af mig selv! Jeg holdt fast, jeg blev stående, jeg var tro mod mig selv, og det føltes fuldstændig PERFEKT!!
Og det er dén følelse, der gør, at vi gør det igen og igen og igen...


Ministjernen


Jeg elsker den verden, jeg elsker vores sport, og jeg glæder mig så meget til at dele 2018 med mine fabelagtige tøser og en masse dejlige mennesker og hunde.

Kommentarer

Populære opslag