Sikke en weekend - HTM/FS/FP

Set i bakspejlet har denne weekend budt på noget af det bedste: Undervisning, træningskonkurrence og kursus - alt sammen i det bedste selskab og alt sammen med udgangspunkt i det bedste: HTM/Freestyle.

Lørdag morgen startede med et 3 timers introkursus i freestyle, efterfulgt af et par timer hjemme, før den stod på 4 timers træningskonkurrence i Lazihallen.


Sortlingerne lader op til træningskonkurrence


Jeg havde 3 gange i ringen med Molly og 2 gange med Selma. Jeg fik en masse gode informationer, som jeg kunne træffe nogle kvalificerede beslutninger på grundlag af - både i forhold til næste tur i ringen, men også i forhold til på lørdag, hvor konkurrencesæsonen starter.

Molly syntes, det var svært, at jeg var nede i brønden og dermed var helt væk - hun er ok med det i Undine, men det var svært et nyt sted og i en ny ring, så det brugte vi primært tiden på, og hun blev mere og mere tryg i løbet af aftenen.
På lørdag vil mit primære fokus være at komme godt ind i ringen med først brønden, der skal sættes op og derefter de to øvrige rekvisitter og Molly, og samtidig bevare roen og være der for Molly. Dernæst skal det være en god oplevelse for hende at være i ringen, og kan vi overskue det, laver vi lidt at programmet - kan vi ikke, så lader vi være!

Selma syntes, kunstgræsset duftede fantastisk, men det gik nu alligevel væsentligt bedre end forventet, og som jeg jeg mindede mig selv om på vejen hjem: Når man køber en jagthund, så får man forhåbentlig også en hund, der er god til at bruge næsen, og dét er Selma i dén grad! Det betyder så også bare, at det er noget, vi skal arbejde med i de henseender, hvor det ikke drejer sig om snudearbejde.
Første tur i ringen gik ok, mens anden tur var fantastisk!! Det er lige præcis den følelse, der gør, at det er alt arbejdet værd!
På lørdag skal vi træne i ringen, og vi skal have det sjovt! Jeg skal belønne en masse, og det kommer primært til at handle om, at "fange" Selma, inden hun begynder at snuse - det bliver svært, men det det bliver sjovt, og vi skal have en fest. Kostumet lader jeg blive hjemme, for vi skal træne og intet andet!

Træningen var god, oplysningerne var gode, selskabet var i top, og jeg kørte hjem med en skøn fornemmelse i maven.

Søndag, hvor jeg for en gangs skyld ikke skulle noget før om aftenen, brugte jeg på migræne - dårlig planlægning!!!
Heldigvis havde jeg det nogenlunde igen, da jeg skulle på kursus i færdighedsprøve 3 og titelprøven hos Johanna - jeg havde planlagt at tage begge tøser med, men det endte med kun at blive Molly, som også var den, jeg tilmeldte i sin tid.


Klar til afgang



Kort sagt var det en superfed og udbytterig aften - jeg blev skarpere på øvelserne, Molly var topsej, Johanna udfordrede, og jeg har en udmærket fornemmelse i forhold til på lørdag, hvor vi skal op i titelprøven.

I dag har jeg en feriedag, og planen var egentlig at tage i Undinehallen, som jeg havde booket to timer her til formiddag, men eftersom det stod ud i ét med sne, valgte jeg i stedet at blive hjemme.
Det er blevet til lidt færdighedsprøvetræning i stuen, lidt praktiske gøremål og om lidt en tur ud i sneen med tøserne.




I aften skulle vi have været til træning hos Anja, men det er aflyst pga sygdom, så mon ikke det bliver til lidt mere færdighedsprøvetræning og måske lidt fletteri i stedet...

Kommentarer

Populære opslag