Hyggelig rally og inspirerende nose work

Liv, Sandie og jeg havde planlagt 3 timers rally i Undinehallen her til formiddag. Planen var "bare" lidt hyggetræning, og hyggeligt var det uden tvivl!

Vi lavede en ret kompliceret og sjov bane med skilte fra både begynder-, øvet- og ekspertklassen, og jeg var meget imponeret over, hvor godt Molly gik - hun var virkelig god, og jeg er - i al beskedenhed - begyndt at blive ret god til at huske og ikke mindst kunne overskue banerne og rækkefølgerne.




Selma fik lov at komme på også, og jeg fandt i dén grad ud af, at jeg har ret i, at vi IKKE skal stille til rallyprøver. Hun blev aktiveret, og hun havde det sjovt - det er vist, hvad der er at sige om det... Men det ligger vist udelukkende på mine skuldre, at Selma ikke ved, hvad fri ved fod og pladsposition betyder.


  

Jeg overvejer stadig at gøre noget ved det med fri ved foden... en eller anden dag.

Eftersom Selma og jeg skal debutere i NW2 på fredag, tænkte jeg, at vi hellere måtte træne lidt, og vi nåede fire søg, inden jeg skule af sted og undervise i tricks hos Aino.

Begge klarede køretøjssøget overraskende godt, men Molly kan godt bruge lidt mere fokus på køretøjet og udelukkende køretøjet.


Køretøjssøg med én kilde nederst på bagdøren og på hjørnet af traileren


Beholdersøget havde jeg sat op ad bedet, og der var to kilder i - i den første og lidt over midt på.
Molly havde svært ved den ene, og Selma havde svært ved den anden...


Beholdersøg med to kilder


Udesøget var også med to kilder: Et højt og utilgængeligt (ca.160 cm) og et i første trin i kældertrappen.
Selma var påvirket af trappen, men klarede alligevel det søg fint - Molly tog det uden at vrikke med ørerne.
De har begge stadig lidt svært ved de utilgængelige søg, specielt med at fastholde dem, så det skal vi have trænet noget mere på.


Udesøg med en kilde i en revne i kældertrappen

Udesøg med en kilde i fugen i ca 160 cm højde


Indesøget var på det nye badeværelse og også med to kilder. Skraldespanden var lidt svær for begge, ligesom begge ret hurtigt fangede den i afløbet.


Indesøget

Markering på den ene kilde...

...der var placeret i skraldespanden

Og de anden i hjørnet i afløbet


Det var en rigtig fin træning, som inspirerede mig til at arrangere endnu en træning - denne gang i morgen sammen med Liv.

Kommentarer

Populære opslag