Endelig tid til "rigtig" træning igen.

I går havde tøserne og jeg en Nose Workaftale med Lonni og Morgan hos DKK.

Da det i går var 14 dage siden, Selma blev steriliseret, og såret nu ser fint ud, var det første dag med "rigtig" træning i hele 14 dage, og hun var svært begejstret for at få lov at komme med.

Lonni havde lavet to søg i kælderen, og jeg lavede to søg på lagrene, så vi begge havde både ukendte og kendte søg og på "fremmed" duft.

Jeg lagde ud med Selma, der på ingen måde syntes, det var fedt at skulle ned ad trapperne til kælderen, men med lidt tid, tålmodighed og insisteren gik det, og det var virkelig god træning for hende.
Vi startede med det ene af Lonnis ukendte søg, og jeg var overrasket over, hvor godt hun arbejdede, selvom det var første dag, hun blev "sluppet løs" - hun brændte lidt for meget tid og energi af, men intet i forhold til, hvad jeg havde forventet.
De to første kilder fandt hun hurtigt og nemt, mens den sidste drillede lidt pga ventilationen, men hun fandt den dog til sidst.

Derefter tog vi det ene af mine egne, før jeg lod hende få en pause.


Eukalyptus inde i toiletrulleholderen

Kombi oppe og inde i hjørnet

Eukalyptus nede i hjørnet
  

Fælles for både Molly og Selma i dette søg var, at de skar hjørnerne og derfor var et stykke tid om at lokalisere kilderne, men da de kom derud, gik det fint med at finde dem.

Derefter var det Mollys tur - trappen overgav hun sig noget hurtigere til end Selma, og det blev en rigtig fin og positiv oplevelse for hende.
Hun fik Lonnis andet søg ukendt, og selvom nogle af placeringerne var lidt svære for hende, klarede hun det alligevel rigtig fint.

Derefter tog jeg mine egne søg med Molly.


Eukalyptus under porten

Kombi i ca 2 meters højde

Eukalyptus ca 50 cm inde mellem de to bure


Den under porten tog hun nemt og hurtigt, mens de to andre kilder drillede noget.
Den inde i buret tog hun umiddelbart for langt fra - og dog... jeg ville gerne have hende tættere på, men hun gik ind samme sted som Morgen, men traf ikke helt en beslutning, så vi forlod den for at komme tilbage. Den høje kunne hun ikke lokalisere, så den droppede vi, mens hun fandt den i buret, da jeg lukkede op mellem dem. 

Egentlig var det ikke meningen, at Selma skulle have taget det søg, men da både Morgan og Molly tog det på samme måde, blev vi nysgerrige efter at se, hvad Selma gjorde, så hun fik lov alligevel.

Selma startede med den under porten, hurtigt og præcist.
Dernæst tog hun den utilgængelige, og hun kom noget tættere på, hvilket var ret interessant at se efter at have set de to andre på samme søg.




Den høje havde Selma svært ved... Hun vidste godt, at den var oppe, men det tog hende et godt stykke tid at lokalisere den, så det skal vi have trænet lidt mere på.




Da Selma alligevel var inde igen, valgte jeg at tage det sidste af Lonnis søg med hende også, da det betød endnu en tur ned ad trappen, som denne gang gik noget nemmere.
Hun tog alle Lonnis søg fint, men havde lidt samme udfordringer som Molly.

Indsatspunkter efter træningen i går:
  • Højder
  • Placeringer i hjørner
Superfed træning og skøn aften med Lonni, Morgen og sortlingerne - Life is good!

Kommentarer

Populære opslag