Nose Work med forstyrrelser

I går startede vi til Nose Work hos Anja, og da fokus på dette hold er forstyrrelser, mødtes vi ved SuperBrugsen i Slangerup. Af samme årsag har jeg valgt, at det er Molly, der er den primære på dette hold og dermed får den individuelle tid hos Anja, mens Selma er med og får lov at tage selvtræningssøgene.

Da vi var sidst på hos Anja, startede jeg med selvtræningssøgene med Molly, der derefter fik en pause, mens jeg tog dem med Selma, inden Molly igen skulle på i den individuelle tid.

Der var 5 selvtræningsområder, der alle gik fint med begge to - Selma fandt på sine egne udfordringer og valgte at tage de fleste kilder enten bagfra eller oppefra, og Molly var i dén grad i hopla, på trods af det udfordrende miljø.




Anja havde lavet 4 områder, vi kunne vælge mellem: Et klasse 2-søg med 3 kilder, et ukendt søg, et reelt klasse 1-søg og endnu et ukendt.
Jeg valgte at starte med et af de ukendte, hvor der var et ukendt antal kilder på en stensætning samt en trappe. Inden vi gik i gang fortalte jeg Anja om min plan, Molly fandt 2 kilder, jeg havde en indikation af, hvor der sad endnu en, men hun var ikke tydelig nok, og vi stoppede, da jeg mente, Molly havde været over det hele. Molly var en anelse flagrende, hvilket jeg ikke har forklaringen på, men har skrevet mig det bag øret.
Derefter gik vi til det næste ukendte søg i et stort cykelskur, hvor jeg igen fulgte min plan, og da Molly havde haft chance for at være overalt, stoppede jeg hende, selvom hun ikke havde fundet noget. Det føltes som det helt rigtige at gøre, hvilket jeg fik bekræftet, da Anja bagefter fortalte mig, at det var et tomt område.
Til sidst valgte vi klasse 2-søget i endnu et stort cykelskur, hvor jeg havde en plan, men Molly havde en anden... Der var en stor åbning i den anden ende af søgeområdet, som trak i hende, så hun gik den vej i stedet. Det betød dog bare, at jeg måtte revidere min plan, hvilket også gik fint, og Molly fandt alle 3 kilder.

Superfin træningsaften med fokus på det helt rigtige for vores vedkommende - vi glæder os til næste gang!

Kommentarer

Populære opslag