Friday Night Fun - HTM & Freestyle

Årets første HTM og Freetyletræning hos Johanna og dette holds sidste var i går aftes, og det var heldigvis Mollys hold - heldigvis fordi Selma stadig skal holdes i ro.

Vores Look-Challenge skulle vises i går, men derudover vidste jeg på ingen måde, hvad jeg ville med min tid... Jeg havde tænkt hele ugen uden at kunne finde ud af det, men jeg endte med at træffe en beslutning på vej i bilen, og jeg skal love for, jeg har fået rigeligt med lektier med hjem.

Fællestiden stod på nogle inspirationsøvelser og til sidst fremvisning af vores Look-challenge fra første træning.
Første inspirationsøvelse var at lave en kæde på 10 adfærd - skiftevis stationær- og øvelse i bevægelse, og en øvelse måtte kun bruges én gang. Den øvelse tvang mig til at tænke ud af boksen og grave lidt i vores relativt store katalog af tricks og ikke bare lire twist, bakke, neje og slalom af, som jeg eller har fået en tendens til. 
Det blev ikke helt til 10 øvelser, men disse 7:
  • Bakke
  • Neje
  • Indkald
  • Front/stå
  • Cirkle
  • High
  • Twist
Næste inspirationsøvelse var at finde på 5 transporter (- slalom og follow på hånd). Først tænkte jeg, at jeg ikke ville kunne finde på 5, når slalom og follow ikke måtte bruges, men pludselig havde jeg 6-7 stykker:
  • Slalom mellem arme
  • Cirkle om mig i gang
  • Cirkle om stok i gang
  • Bakke følge med
  • Indkald
  • Side
  • Front
Intentionen er nu at arbejde videre med både slalom mellem armene og side.
Næste step i side er, at tage større skridt og derefter flere skridt, mens vi på samme tid begynder at arbejde på modsatte side med det samme.

Look-Challengen var planlagt som sidste del af fællestræningen, og sejeste Mollymusen og Fokus-nissen løb med sejeren.




Da der var lidt tid til overs, trak Johanna endnu en lille udfordring ud af ærmet: Lav en kæde på 5 adfærd, hvor 1. adfærd laves 1 gang, 2. adfærd laves 2 gange osv.
Vores kæde blev følgende:
  • Neje x 1
  • Bamse, sit, bamse, sit x 2
  • Twist x 3
  • Cirkle om mig x 4
  • Gøg-Gokke-slalom x 5
Min individuelle tid blev brugt på planlægning i forhold til at få noget mere freestyle ind i træningen igen, og derfor skal jeg have styr på følgende:
  • Lav liste over hvilke adfærd/tricks Molly kan med udgangspunkt i færdighedsprøverne
  • Lav prioriteret liste over adfærd/tricks - hvilke er Mollys favoritøvelser?
  • Find min 5 stk musik
Jeg er i fuld gang med at finde musik, men det er ikke helt nemt, selvom jeg p.t. har 14 numre. Når ovenstående er på plads, skal der laves et nyt freestyleprogram, som jeg kan bruge i træningsklassen.


Kommentarer

Populære opslag