Mollys mandagshold - vi er gået all in på HTM´en

I går var første dag på vores nye HTM/Freestylehold hos Anja, eller i hvert fald det ene af dem - Mollys hold - og det var supergodt!! Fuldstændig lige så fantastisk, som jeg havde håbet på.

Men inden vi tog af sted, måtte jeg lige finde på noget at lave med Selma, som er begyndt at blive noget frisk i det igen, og eftersom der ikke var meget tid at give af, blev det til lidt træning på vores januar-challenge med Liv: Roll in blanket.
Vi er langt fra i mål, men vi hygger os med det, og rykker da også lidt fra træning til træning.





Træningen hos Anja startede med 1 times fællestid, hvor vi talte om forstyrrelser, motivation og starter og hver især skulle finde 2 ting, vi kunne blive bedre til indenfor hver del.
Fællesnævneren for Molly og jeg er at turde... Jeg skal blive bedre til at turde gå længere, forlange mere, prøve mere, teste mere og tro på, at Molly ikke går i stykker, hvis det ikke lykkes.
Derefter lavede vi først en udvidet udgave af motivationsøvelsen til musik, men denne gang med masser af forstyrrelser og "regler", vi skulle huske og skulle forholde os til. Det gik supergodt, og jeg var virkelig overrasket over, hvor god Molly var til at bevare fokus i stilstand og arbejde, mens der var andre, der belønnede.
Vi havde alle taget noget med til forstyrrelsespuljen, hvilket vi arbejdede med i øvelsen efter. Liv og jeg arbejdede sammen, og hun valgte hhv maracas, alpakauld, hoptimist og tigerbalsam som forstyrrelse til Molly - som altid var det fedt at se udviklingen i løbet af de minutter, vi arbejdede med det i, og for en gangs skyld fik vi arbejdet i bevægelse også og ikke kun stilstand, som jeg har det med at vælge at blive i.
Evalueringen bagefter var, at vi havde været megaseje begge to!! Molly klarede det langt bedre end forventet, og selvom jeg var lige ved at vælge udelukkende stilstand, "tvang" jeg mig selv til at bevæge mig.

I den individuelle tid valgte jeg at arbejde videre med det, vi startede op i lørdags på fri ved fodkursus: At strække tiden mellem godbidder og at få dem ud af hænderne. 
Vi fik testet en masse, jeg fik fik rykket på nogle grænser, og vi ved nu, hvor der skal tages fat for at kunne træne på at gå nogle længere strækninger. Det bedste af det hele var, at Molly havde en fest imens - sjældent har jeg set hende så glad og tæt på ustyrlig 💗

Jeg GLÆDER mig til at arbejde videre med det!!!

Kommentarer

Populære opslag