Når der bliver tid til ekstra træning på en mandag

I går startede jeg på ny uddannelse - når nu der ikke er noget nyt hunderelateret p.t., blev der plads til en arbejdsrelateret uddannelse: "Administration på skole og børne- og ungeområdet" på COK i Herlev.
Det betød også, at jeg fik fri 45 minutter tidligere end ellers, og da jeg samtidig er hurtigere hjemme, når jeg kører i bil til Herlev, betød det også, at jeg kunne nå i Undinehallen med tøserne.

Det er efterhånden længe siden, jeg har trænet sådan "rigtigt" med Selma, hvor der har været fokus på indlæring og udvikling, men efter vores, eller rettere min, enetime med Anja i lørdags, var der masser af fede ting at tage fat på, og hold nu op, hvor havde jeg savnet at arbejde med den fede energi, hun har.
Vi fik arbejdet på indtagelsen af frontpositionen i både stilstand og bevægelse, og Selma er efterhånden rigtig god til at indtage den fra alle vinkler i bevægelse. I stilstand skal vi have arbejdet lidt mere med billedet og med selve stilstanden.
Det var egentlig meningen, at jeg ville begynde at arbejde på sidelæns follow, men billedet skal lige rettes op og pudses lidt af først, kunne jeg se, men det skal vi nok få styr på og komme videre derfra.
Til sidste tog vi lige starten af programmet et par gange, før vi sluttede med to forskellige slutpositioner.





Molly og jeg fik arbejdet på billedet i vores fire forskellige positioner og dermed på skift af signalerne, som jeg planlagde for lidt over en uge siden, men ikke har fået gjort noget ved før nu.
For lige at ryste hovedet lidt mellem de forskellige positioner, lagde jeg små "trick-pauser" ind mellem hver position, hvilket fik mig til at tænke lidt anderledes i at få pudset af på nogle igangværende, men lidt sjuskede tricks.




Desværre efterlader denne og næste uge ikke ret meget tid til HTM og Freestyletræning med tøserne, så det var virkelig fedt at få skubbet denne træning ind.
Til gengæld sker der mange andre spændende ting i stedet for - til en start står den på rallytræning med Liv og Tine i aften og informationsmøde om de nye rallyskilte hos DKK i morgen.

Kommentarer

Populære opslag