Endelig lidt træning igen

Det føles som en evighed siden, jeg sidst har trænet pga hold i lænden, og det føles som (det forholder sig reelt også sådan) endnu længere tid siden, jeg sidst har trænet Nose Work.

I går mødtes Aino og jeg både for at lufte og træne lidt sammen.
Vi lagde ud med en hyggelig tur, hvor alle hundene fik strukket godt ud, og da de opdagede søen, var der liv og glade dage med svømmen, hoppen, plasken og løben rundt - de havde en fest af den anden verden.

Efterfølgende lavede vi en del små søg og et enkelt større:

Der var et i en kælderskakt (der skulle Selma ikke ned!), et på en udluftningsventil, et under en vinduesramme og et i en skraldespand.


Molly finder kilden under vinduesrammen (Foto: Aino Pedersen)

Molly markerer kilden i skraldespanden (Foto: Aino Pedersen)

Derudover var der et større søgeområde bestående af et stort trædæk i flere niveauer. Et supergodt, spændende og udfordrende område, hvor jeg havde gemt 3 kilder.


Trædæk som søgeområde
(Billedet er lånt fra lassenlandskab.dk)


Det er sjovt som det ændrer sig: Sidst vi trænede, var Selma helt klart bedst, mens det i går var omvendt. Selma var ukoncentreret og ikke specielt skarp, mens Molly omvendt var superskarp!

Jeg kan godt mærke, at vi får trænet alt for lidt Nose Work i forhold til, hvad jeg gerne vil, og det skal der laves om på! Heldigvis har vi udsigt til et 3 dages kursus om 1½ uge, og derefter er det efterårsferie, så mon ikke der kommer lidt træning på programmet der?

Kommentarer

Populære opslag