Skilt nummer 37 og 38 findes ikke...

"Skilt nummer 37 og 38 findes ikke." Den sætning har jeg hørt mange gange i dag...
Egentlig stammer svaret fra en tråd i vores rallyinstruktørgruppe, hvor jeg i går spurgte, hvem der havde spist skilt nummer 38 og 38.

I dag har vi været på anden del af rallyinstruktøruddannelsen, og jeg har heldigvis lært rigtig meget andet end, at skilt nummer 37 og 38 ikke findes...
Vi har gennemgået, selv præsenteret, og talt indlæring og faldgrupper for skiltene fra øvet klasse, vi har trænet nogle af skiltene med egne hunde, vi har observeret, givet feed-back og evalueret.


Vores tildelte øvelser


I samme grupper byggede vi baner, lavede banegennemgang, gik vores egen bane samt fik og modtog feed-back.
Vores gruppe havde lavet en temmelig svær bane med udelukkende øvede skilte, en del vendinger og højre handling, og det er ingen hemmelighed, at det var rigtig svært at bevare det kølige overblik! Molly kan sagtens, når jeg bare har overblik over, hvad jeg skal bede hende om, hvilket jo er en mindre detalje.
Efterfølgende gik vi den andens gruppes bane, der var noget nemmere, og her kunne føreren noget bedre bevare overblikket, og dermed hjælpe hunden, der klarede det ganske hæderligt.



Det var en noget våd fornøjelse!


Afslutningsvis gennemgik Paul de overvejelser, han gør sig inden, under og efter planlægningen af et hold samt en del om det at undervise voksne mennesker.

En spændende og lærerig dag er slut, og jeg glæder mig nu til at få og at lave lektier til næste gang, og bestemt også til næste gang, hvor vi skal arbejde med kursister og deres problemstillinger.

Kommentarer

Populære opslag