Rallying in the rain

I går startede Molly og jeg på et nyt rallyhold hos Du og din HUND - på flere måder nyt.
Nye medkursister (der er et par af de "gamle" med), nyt niveau og ny måde for mig at træne på holdet på.

Det nye i niveauet er, at vi går en begynderbane, men at de nye skilte, der gennemgås vil være skilte fra øvet klasse, sådan at vi kommer alle dem igennem.

Det nye i måden for mig at træne på er, at jeg selvtræner. Dvs jeg træner de nye skilte, og jeg kan gå banen til sidst, men der er ingen instruktørtid, og det tænker jeg umiddelbart kommer til at være rigtig fint.
Fordelen i at gøre det sådan er også, at jeg kan tage Selma med, og når jeg synes, jeg er færdig med at træne med Molly, kan jeg tage Selma ud og træne freestyle, lineføring, ro på post, eller hvad jeg nu lige synes, der er brug for at få trænet med nye forstyrrelser.




Træning i småregn gør ikke spor, så længe det er sjovt, og sjovt var det i dén grad for Molly at blive introduceret for det nye skilt fra øvet med spring, så det brugte vi et par gange som belønning.
Derudover har jeg fundet ud af, at det fungerer supergodt at lave lidt hurtige tricks ind imellem skiltene, f.eks. et par twist og bakke, så tænder hun lige en tand mere, hvilket jeg synes, er superfedt.

I går fik jeg også testet den nye line, jeg har flettet til formålet, og.... tada.... Ikke én eneste stram line!!!
Og hvad har en ny line så med stramme liner at gøre? Når linen er for lang, har jeg det med at gå og samle op, og så bliver den lynhurtig stram, uden at Molly på nogen måde trækker, snuser eller laver anden "ballade". Så JEG strammer linen, og det er jo for dumt, så derfor har jeg flettet en line på 105 cm, og det lader til at være den perfekte længde til os, da jeg kunne holde i håndtaget hele tiden - uden at samle op.




Der er feriepause i næste uge, men i den uge skal jeg heldigvis på rallyinstruktøruddannelsen, så jeg forventer at være meget klogere, når vi skal til rally igen om 2 uger.

Kommentarer

Populære opslag