Sparkle all day - aldrig for træt til freestyle

Endelig var det tid til HTM/freestyletræning med Selma - desværre faldt det samme aften som tre dages nose workkursus sluttede, men det skulle vise sig kun at være et problem for mig, da Selma klarede det SÅ flot og overhovedet ikke virkede træt og samtidig holdt koncentrationen supergodt. Heldigvis er det også først i dag, trætheden for alvor har meldt sig for mit vedkommende.




Selma og jeg kom halsende i sidste øjeblik og direkte fra Tuse Næs, kun afbrudt af en kort luftetur og aflevering af Molly hjemme, men vi nåede det, og vi var klar til fællestid, da klokken blev 19.

Fællestiden blev brugt på at tale om ro, vores ro og hvordan vi spejler hunden - eller rettere omvendt. Vi lavede to øvelser i grupper, hvor vi skulle udføre en øvelse eller position i tre forskellige niveauer, de andre skulle komme med bud på, hvilket niveau vi befandt os på, og det gav nogle rigtig interessante snakke. Det er virkelig interessant at se og mærke, hvad ens eget niveau gør jeg hundens energi, koncentration og attitude. Samtidig er det en vildt svær øvelse, for hvordan får man lige sat ord på, hvilket niveau der føles bedst, hvorfor, og hvordan kommer man så til at ligge der? Det er noget, jeg glæder mig til at arbejde rigtig meget mere med.


I den individuel tid startede vi med at gå vores program for at finde ud af, hvor vi skal sætte ind - udover det steder, jeg allerede havde tænkt på.
Det gik superfint, og jeg var meget tilfreds med Selmas præstation - specielt de seneste 3 dage, den manglende træning og ingen godbidder taget i betragtning.
Der, hvor Anja og jeg var enig om, at der kan ændres/pudses lidt er i starten, en enkelt overgang og slutningen, så det er virkelig småting, men alligevel ting jeg rigtig gerne vil arbejde med, så programmet bliver så godt som muligt, og så vi er klar til at bygge videre på det, når vi en gang når til klasse 2.

Kommentarer

Populære opslag