Fantastisk og lærerig dag - Nose Workprøve i Ribe

I lørdags var jeg i Ribe med hende her, min allerbedste Minimyre!  Den sejeste lille sorte ildkugle!




Vi stod tidligt op og tog turen til Ribe for at deltage i Nose Workprøve, og hold nu op hvor Selma endnu engang knoklede og var helt fantastisk at arbejde med 💜

Det var en svær og udfordrende prøve, men dagens fokuspunkter og mål blev opfyldt, vi fik testet nogle nye ting af, og jeg er supertilfreds med både Selmas og min indsats - så bliver sådan en prøve bare ikke bedre, og så betyder det absolut intet, at det regnede, eller at vi skulle hjemmefra kl.6. Det var det hele værd! 

I udesøget, som vi startede med, fandt vi 1 ud af de 2 kilder. Selma arbejdede fint, jeg fik støttet hende, som jeg gerne ville, og vi fik dækket området som planlagt, så det kunne jeg kun være tilfreds med.





I indesøget, der var vores næste søg, fandt vi 0 ud af 2 kilder i det 5 minutter lange søg. 
Selma var lidt påvirket af lang transport ad gange med glatte gulve, men ikke mere end, at hun bare lige skulle have en runde at løbe rundt og grovsøge i. Jeg er virkelig imponeret over, hvad der er sket på kort tid - for ½ år siden, ville hun have haft svært ved at søge efter sådan en transport, så det var rigtig, rigtig fint! Selma fandt ingen af kilderne, men hun knoklede rundt i 5 minutter uden at miste intensitet, motivation eller at blive usikker undervejs. Jeg fik igen støttet hende, belønnet undervejs, og vi fik dækket området, så igen kunne jeg kun være tilfreds med vores arbejde.






Beholdersøget var vores næstsidste søg, og her var der ingen problemer; Selma fandt og markerede begge beholdere uden noget at bemærke.





Dagens sidste søg var køretøjssøget, hvor Selma også fandt begge kilder på trods af lidt udfordringer. Her fik vi dog løst det ved fælles hjælp, da Selma tydeligt fortalte mig, at der var noget, hun ikke kunne komme til fra den side, hun var på, og jeg fik guidet hende om på modsatte side, hvorfra hun kunne finde og markere kilden.





Da vi samlet havde fundet 5 ud af 8 kilder, var det pointmæssigt på ingen måde en af vores bedste præstationer, men jeg var on top of the world efter sidste søg, da alle dagens mål var nået, og Selma havde arbejdet rigtig fint og var så glad - så kan jeg ikke rigtig forlange mere.




En af de bedste præmier er for mig anerkendelsen for godt arbejde, ikke at være hurtigst, så dommers præmie for særlig god handling og læsning af hunden under køretøjssøget var jeg superglad for at få.

At vi samlet blev nr 4 ud af 19 er bare krymmel på toppen af en fantastisk og lærerig prøve - I’m on top op the World over min lille Minimyre og vores samarbejde 💜

1000 tak til arrangører, dommere, hjælpere og sponsorer - uden jer ingen prøve. Tak for jeres tid og engagement.

Turen hjem fra Ribe var lidt udfordrende, da jeg havde svært ved at få armene ned igen, men det gik, og vi stoppede kort ved Korsør, så Selma kunne løbe en tur ved stranden - det havde hun fortjent!



Selma med hendes mange fine sponsorpræmier

Kommentarer

Populære opslag