Nørderi med hovedet

Sommerens sidste enetimer hos Anja lå i går. Molly og Selma fik ½ time hver, hvilket var en ganske passende mængde i både varme, efter weekenden og der, hvor vi er i vores proces i øjeblikket.

Vi startede med Molly, og som de sidste par gange, arbejdede vi med løb.
Der er en markant forskel, det lader til, at det er den vej, vi skal, og vi fik sat en brat opbremsning på, som vi skal arbejde videre med.
Både Molly og jeg havde brug for en pause i varmen, så vi arbejdede lidt med mod/ryk i heel positionen for at få en status og et bud på næste step. Vi er heldigvis rigtig godt på vej og skal bare videre samme vej.
Til sidst arbejdede vi med hovedet og første skridt. Vi fandt Mollys "startsignal", som jeg fik klikket for, og nu skal det betinges og bruges videre for både at give Molly ansvar og mig sikkerhed - det glæder jeg mig virkelig til at få arbejdet videre med.

Selma og jeg var til træning hos Anja sidste mandag også, og pga noget der ligner en hel uge med Nose Work, har vi ikke nået at træne siden, så vi fortsatte, hvor vi slap sidst:
På trods af max 3 minutters træning i Hangaren i weekenden, var der virkelig sket noget i cirkle om træstubben, så vi fortsætter på samme måde med at være tæt på og klikke for de mindste bevægelser og rigtig hovedstilling samt kombinerer med 1 meter fra og flere runder før klik.
Follow modsat, som jeg stadig kæmper med et signal til (Stjerne?), fortsatte vi med, og også her fik vi arbejdet med hovedstillingen. For at kunne fokusere på det og ikke kroppen, er planen at få nørdet med hovedet på en targetplade.
Startpositionen fik vi kigget nærmere på, da vi er der, hvor vi skal finde den helt korrekte position, nu hvor den kan indtages og forlades på verbalt signal.
Til sidst fik vi arbejdet med forstyrrelser i cirkle, og her er også virkelig sket noget - Selma var superskarp, der var godt tempo og perfekt hovedstilling.

Virkelig, virkelig fed træning med begge piger - masser af god udvikling og masser at træne videre på.


Det er ok at være træt efter 5 dage med Nose Work og en god gang Freestyletræning



Anja bad os før ferien skrive 3 mål op i gruppen, som vi skal vise i fællestiden - når vi ses igen efter sommer.
Målene skulle være:

🌼Konkrete
🌼Realistiske
🌼Målbare
🌼Udfordrende


Nedenfor er både de mål, jeg skrev for begge piger samt status efter træningen i går.

Selma:

️ Vores FS2-program er klar:
️ Vi kan vise den første del (optakten, indtil vi rejser os): Delmomenterne kan vi nogenlunde, men har ikke kædet dem sammen endnu
️ Selma kan lave 10 x twist, vente på nyt signal og lytte efter evt andre signaler og tage dem undervejs: ️ (Øvelsen er videreudviklet, og vi viser status på, hvor vi er)

Molly:

️ Vi kan gå hele HTM1-programmet med godbidder: Faktisk ved jeg det ikke, men jeg må have lavet en status på det. Jeg tror egentlig godt, vi kan.
️ Vi kan begge positioner i løb uden godbidder i hænderne, men med belønning undervejs (jeg har ikke styr på, hvor lange de enkelte løbepassager er, men det er musikken, der definerer længden/varigheden): NOPE, der er vi på ingen måde! Da arbejdet med løb har taget en anden drejning, tænker jeg, at dette mål i stedet er, at få arbejdet med "startknappen", så vi kan tage den med i løb til næste træning.
️ Molly kan indtage ny position (close): Vi arbejder ihærdigt på billedet, men indtagelsen er der ikke endnu.

Næste træning for Selma er om 2 uger, og for Molly er det om 4 uger, så vi skal nok nå det. Men først har vi lige en rallyprøve på lørdag og derfor en træningsaftale med Liv og krøllerne senere - vi må jo hellere få trænet bare en enkelt gang, eftersom det er vores første prøve med de nye skilte.

Kommentarer

Populære opslag