Nose Work i varmen

I går var det både varmt og Nose Workdag, hvilket skulle udnyttes.
Så efter at have undervist mine klasse 2 hold, tog jeg selv en delmængde af søgene med Molly og Selma - det er alligevel ikke så ofte, vi har mulighed for at træne i den varme.

Selma fik nogle flere søg end Molly, men bestemt ikke allesammen, og Molly huskede jeg at stoppe, mens hun stadig var topmotiveret og gerne ville mere.

Begge to var topseje, kriterierne var selvfølgelig sat efter temperaturen, men det betød ikke, at vi ikke havde fokus på de ting, der er vigtige med den enkelte hund.
For Mollys vedkommende motivation og glæde, og for Selmas velkommende balancen mellem kontrol og selvstændighed, og i al beskedenhed gik det over al forventning - de var TOPSEJE!!!


Den er deroppe, men jeg kan ikke nå, så jeg kigger bare...

Jo, jeg kunne godt!!!

Når man ikke kan forstå, at hunden ikke kan beslutte sig for, hvor kilden er...


Jeps, herinde og heroppe!

Når stolen får hale

Sådan kan den også markeres

Når hunden ikke er enig i, at kilden er utilgængelig, 
men insisterer på, at man kan komme helt til den

Babysælen

Den er deroppe!

Dejlig afkøling kombineret med arbejde



Efter en varm omgang tog vi hjem og slappede af, til det blev lidt køligere, og vi kunne få lavet lidt  coretræning og Match to Sample.

Det var den dag... i dag venter der en ny - endnu varmere - træningsdag med 6+, Lonni og Morgan.

Kommentarer

Populære opslag